• Anonym (ts)

lön på mc donalds?

Min dotter jobbar på Mc Donalds. Hon är 19 år och har jobbat där sen hon var 17.
    Hennes lön är 83 kr/ t. Är inte det otroligt lite?
    Tycker hon jobbar jämt, men får så lite i lön.
    Nån som kan lönerna på Mc Donalds??

• Svar på tråden lön på mc donalds?
  • Winnertaco

McDonalds följer kollektivavtalet. Har ni klagomål på lönen så vänd er till facket som inte kan förhandla fram bättre löner

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • sasssyy

jag som jobbade där i 2 år (1997-99) utb mig till arbetsledare, arbetade sedan som chef på ett annat företag i några år, skaffade barn och hoppade in extra på mCdONALDS fick UNDER 100 kr /timma i lön... trots min tidigare erfarenhet och att jag var +30

Restauranglönerna ÄR dåliga.... för att inte säga SKITdåliga, tyvärr verkar det som om de som sitter o förhandlar lönerna räknar med att man får dricks, men på Donken får man inte ta emot dricks ens så där faller ju det resonemanget.

Hennes lön är (tyvärr) helt avtalsenlig

• Pappatilltwins

Anonym (ts) skrev 2008-12-19 13:53:11 följande:

Min dotter jobbar på Mc Donalds. Hon är 19 år och har jobbat där sen hon var 17. Hennes lön är 83 kr/ t. Är inte det otroligt lite? Tycker hon jobbar jämt, men får så lite i lön. Nån som kan lönerna på Mc Donalds??
    En kompis jobbar som vårdbiträde inom åldringsvården. Hon tjänat 88kr/timme. Är 23 år och har 3-4 års erfarenhet.
    En av våra undersköterskor med ca 30 års erfarenhet tjänar 125kr/timme.

Vill man bli rik ska man inte välja vård eller resturang
  • Anonym

Jag jobbade på resturang en gång. det roligaste var att vi skulle lägga all dricks i en burk, vilket inte gjorde mej nåt. tills jag märkte att dricksburken var tom med jämna mellanrum, men jag fick själv aldrig se en krona av dem. och jag var den enda tjejen som jobbade där, så på helgkvällar osv så var det faktiskt jag som drog in mest dricks..!

Svar på tråden lön på mc donalds?