Vad ska jag göra? Jag kan inte sluta längta efter honom (långt!)
Jag saknar mitt ex så mycket att det gör fysiskt ont. Det känns som om jag har förlorat en del av mig själv.
Jag har aldrig varit så kär, det var verkligen fantastiskt på alla plan - känslomässigt, intellektuellt och fysiskt.
Vi kände ett ordlöst samförstånd, jag har aldrig upplevt något liknande med någon annan.
Jag har aldrig heller känt en sådan intensiv närhet, passion och längtan. Vi var oskiljaktliga. Jag tror redan nu att han för alltid kommer att vara min stora kärlek.
MEN han har väldigt svårt med tilliten. Han har haft en tuff uppväxt med flera trauman och en destruktiv relation med mamman till sina barn. Han var hela tiden rädd för att jag skulle göra honom illa och kände sig sårbar eftersom han kände så starkt för mig.
När jag blev gravid fick han panik. Han var helt labil, kall och förtvivlad om vartannat. Plötsligt berättade han om allt det svåra han bar inom sig. Sedan lämnade han mig. Jag förstod ingenting. Jag trodde aldrig att han skulle svika mig så.
Jag gjorde en abort. Jag har barn sen tidigare och kunde inte gå igenom allt ensam igen av flera skäl. Jag grät mig till sömns varje kväll, grät så fort jag blev ensam, tårarna ville aldrig ta slut. Jag ville ju så gärna ha barnet tillsammans med honom.
Jag hade bett honom att hålla sig undan och det gjorde han.
Tiden gick och jag började längta efter honom enormt mycket men jag hörde inte av mig. Jag orkade inte och var rädd för hur jag skulle reagera.
Så plötsligt stod han där en dag. Vi sprang på varandra av en slump och jag insåg att inget hade förändrats, trots att han hade gjort mig så illa. Jag älskar honom fortfarande otroligt mycket.
Vi stod där i kylan och pratade i timmar. Det visade sig att vi går runt och känner samma sak. Han ångrar sig något fruktansvärt, säger att han har begått sitt livs största misstag och att jag är kvinnan i hans liv.
Han blev livrädd och kunde inte se klart, det rörde upp så mycket inom honom när jag blev gravid. Han har funderat på att gå i terapi och inser att han verkligen behöver det.
Vi har båda räknat dagarna, försökt förtränga alla minnen men det går inte. Längtan blir bara starkare.
Efter ett tag drog han mig intill sig och höll om mig. Han grät och skakade i hela kroppen. Ingen av oss ville släppa taget och det var som om allt det svåra försvann för en stund. När han håller om mig känner jag mig hel och trygg. Det är som om vi hör ihop. Jag kan inte beskriva den känslan men den är underbar.
Jag var tvungen att gå ändå till slut. Jag sa bara att han skulle ta hand om sig och han måste ha uppfattat det som ett avslut. Jag ville inget hellre än att rusa tillbaka till hans famn men jag är samtidigt rädd.
Är det ens möjligt att reparera det här?
Det känns så rätt mellan oss men han har mycket att ta itu med och jag vet att människor inte förändras över en natt.
Skulle jag kunna leva med hans svek?
Ingen förutom jag kan ju egentligen svara på det men jag skulle gärna läsa era reflektioner kring min situation och egna erfarenheter.
Jag känner mig väldigt förvirrad just nu .