• jessamy

Illamående i latensfas?

Hej.

Jag är bara nyfiken.

Började må jätteilla igår kväll. Helt pang bom. Kräktes. Åt o drack efter det. Inga problem. Vaknade inatt med lite ont i tjejmagen o i ryggen ofick springa o kräkas igen. Somnade om o de försvann.

Har börjat må illa nu på kvällen igen.

Vet inte om jag har ont eller inte. Lite diffusa smärtor ibland. Då mest mellan skulderbladen.

Ngn som tagit sig genom latensfasen utan att kännas så mycket?

• Svar på tråden Illamående i latensfas?
  • jessamy

Jag försöker igen då =) Få se om någon är vaken nu. Har kräkts igen ikväll. Lite lite mensvärk kanske men inge farligt. Suck.

• Baileyhailey

kan du inte vara magsjuk kanske???

• jessamy

Då kräks man så fort man äter o har diaree. När man är magsjuk så kan man inte behålla någonting oftast ju. Ifall det hade hänt efter maten då hade jag trott det. Men ikväll kräktes jag 4 timmar efter att vi åt. Igår på kvällen var det väl ca 6 timmar efteråt och då mitt i natten hade ajg varit ätit eller druckit.

Jag har ätit massa både igår och idag utan problem. Illamåendet kommer när jag lägger mig ner och vilar.

• Ezder

Jag mådde inte illa och kräktes förrän sista dygnet av min förlossning (den tog totalt 4 dygn). Då kräktes jag 6 gånger, men det var ju pga smärtan mm... Jag tror inte att illamående ensamt sådär tyder på förlossning. Men man vet ju aldrig? Lycka till i a f!

• jessamy

Nej jag vet inte jag heller.
    Tänkte mera ifall någon hört talas om det.. :)
    En väninna till mig sa att det kan vara så att jag är i latensfasen utan att ha värkar. Eller ja genom "tysta" sammandragningar och inte så mkt smärta.

Är ju inte helt otroligt. 39+0 nu idag (lördag)

• Mcmajjsan

Jag har nu under kanske två veckors tid haft som du. Mensvärk och ett illamående som kommer och går. Ibland kommer dom i samband med sammandragning som man känner av och ibland inte. Vet som inte heller vad det kan vara.

• jessamy

Sammandragningar har jag inte känt några under hela graviditeten. Därför jag funderar. hur fasiken ska man veta :)

Försökte sova nu efter att jag och karln sett på film men då hade jag molvärk i rygg o mage så tog alvedon o ett bad och nu är de nog borta så jag ska försöka sova igen.

Men mår fortfarande illa. Fortsätter de så måste jag nog be att få någonting att sova på i morgon natt.. Blir annars tredje natten i rad utan någon sömn alls nästan.. Inte trevligt ifall de sen sätter igång på söndag eller liknande.

• Baileyhailey

ring förlossningen om du e orolig!lycka till

• jessamy

Orolig är jag inte. Då skulle jag ha ringt redan :)

Tänkte bara att det kanske fanns någon annan nattuggla som inte sover som varit med om något liknande..

:)

Tror kroppen sköter det den ska =) Men som sagt..

• MG1981

Jag vaknade i morse efter en natt med illamående och typ mensvärk. Undrar också vad det är som satt igång? Sammandragningar tror jag inte att jag har... det här bara molar liksom. Jag jobbade min sista dag igår så tänkte att det kanske var stress efter det? eller foglossning? Ska inte det kännas som mensvärk?

• jessamy

Jag har ingen aning hur foglossning ska kännas. Tyvärr =) Men visst är det irriterande.

Jag tog två alvedon, en lergigan o ett varmt bad vid ett inatt och sen somnade jag och nu har jag sovit hela natten. Enbart gått på toa tre ggr. Men jag har fortfarande diffust ont.. :)

man kan bli sinnesstörd för mindre :D lol

• jessamy

Jag blir så ledsen på allting.

*Tittade en urinsticka idag med och har protein och erytrocyter på den nu med. till slut ringde ja hsu som sgäer att allt är helt normalt.

allting är alltid helt normalt. trots huvudvärk o svullnader

Svar på tråden Illamående i latensfas?