• Papayia

Kejsarsnitt- sydd eller häftad?

Hur lagades din mage efter kejsarsnittet.
    Berätta gärna om resultatet.

Jag blev ihophäftad (agraffer) efter ett urakut snitt för snart 11 mån sedan. Det ser helt ok ut. Lila rand ca 2 mm brett och ca 12 cm långt.

Mamma till Alex
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kejsarsnitt- sydd eller häftad?
  • idisb

stygn och man kan inte se snittet om man inte vet om det och kolla noga

• Papayia
    idisb skrev 2008-12-19 21:05:37 följande:
    stygn och man kan inte se snittet om man inte vet om det och kolla noga
    Hur länge sedan? Var det ett planerat?
    Mamma till Alex
  • ludenben

jag blev sydd för 6 år sen... ett fint snittärr som är smalt och ingen som ser förutom sambon...
    Om man blir ihopklämnd med agraffer, blir ärret bredare då?? Har fått för mig det...

• Leos och Vincents mamma

Har gjort två planerade snitt (ett för drygt 3,5 år sen o ett för nästan 9 månader sen), jag blev sydd med vanliga stygn båda ggr. Har ett jättelitet ärr som knappt syns.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • siamusen

Alla tre snitten i samma ärr syddes ihop

Ser jâttefint ut. Bara ett minimalt litet streck som knappt syns

• ludenben

tur att de snittade i samma så du slapp blr randig... det är jag rädd för att bli om de ska snitta en gång till. Tänk att ha 3 tvärränder på magen...

siamusen skrev 2008-12-19 21:10:46 följande:
    Alla tre snitten i samma ärr syddes ihop Ser jâttefint ut. Bara ett minimalt litet streck som knappt syns
  • Papayia
    ludenben skrev 2008-12-19 21:07:04 följande:
    jag blev sydd för 6 år sen... ett fint snittärr som är smalt och ingen som ser förutom sambon...Om man blir ihopklämnd med agraffer, blir ärret bredare då?? Har fått för mig det...
    Ingen aning.
    Men svägerskan blev limmad (hade inte hört om det innan) och det syntes knappt när hon kom hem! Helt sjukt. En mörk tunn rand bara.
    Jag tror nog att har man ett planerat så har läkaren haft mer tid på sig så de kanske är mer försiktigaoch att det därmed blir finare ärr. Vet int...
    Mamma till Alex
  • mandelblomma

tre snitt:
    ett katastrofsnitt för 15 år med stygn sedan där man också la ett akut snitt för 12 år sedan och använde då agraffer.
    Jättefint ärr :)
    Nu ett nytt snitt, planerat som lades ovan det gamla ärret.
    man använde agraffer och det är skitfult...men inte pga agrafferna utan komplikationer i såret och ett tokigt ställe att skära på magen.
    Och sen var magen megastor också då det var tvillingar :)
    Ska troligen få en bukplastik efter det här .

• Papayia

Då kan man knäcka extra som utomjording

Mamma till Alex
Svar på tråden Kejsarsnitt- sydd eller häftad?