Kim novak badade aldrig i genesarets sjö
Äntligen ska jag få veta vem som var mördaren i denna bok!
Har ju mina spekulationer så vi får se om jag gissade rätt!
Äntligen ska jag få veta vem som var mördaren i denna bok!
Har ju mina spekulationer så vi får se om jag gissade rätt!
Hm, skulle han säga det nu? Jag har läst den, men det var väldigt länge sedan så jag kommer knappt ihåg vem det var jag trodde gjorde det.
Hmm.. det står väl i boken? Eller jag uppfattade i alla fall att det var väldigt uppenbart :P Vem tror du?
milky skrev 2008-12-19 23:05:57 följande:
rackans!
Jag har haft fel heeeeeeeela tiden!
Är det en sann berättelse? Trodde det var ren skänliteratur...
Silverkatten06 skrev 2008-12-19 23:12:29 följande:
Silverkatten06: Jo det är skönlitteratur.
Krabbolina: Minns inga namn men har för mig att det var ganska uppenbart i slutet av boken att det var huvudpersonen som var mördaren, alltså berättaren. Hur slutade filmen då?
Jag trodde det var Erik i filmen iaf, men har inte läst boken.
Jag trodde också att det var ren fiktion (vilket jag förmodade är vad Silverkatten menade), och inte verklighetsbaserat. Sedan vill jag minnas att det inte var solklart vem som var mördaren heller. Jag vet i alla fall att jag funderade på det.
Krabbolina: Är det sant att dn är baserad på en verklig händelse? :O hade jag ingen aning om :P
Men hur gick det i filmen då? Vem var mördaren?
I slutet av boken så är det väl så att mördaren själv beskriver hur mordet gick till, eller hur han gömde mordvapnet eller nåt. var flera år sen jag läste den. Då tog jag för givet att det var berättaren som var mördaren. Sen så var det inte så jätteförvånande eftersom mördaren var kär i kim novak och mördade hennes misshandlande pojkvän. Plus att det fanns ingen självklar mördare som talades om i resten av boken. Så tänkte jag i alla fall...
milky skrev 2008-12-20 14:32:08 följande:
Krabbolina: Jajuste ja, det minns jag nu att alla skyddade alla. Exakt, om det är en sann historia så kommer vi nog aldrig få reda på vem mördaren är.