• Krabbolina

Kim novak badade aldrig i genesarets sjö

Äntligen ska jag få veta vem som var mördaren i denna bok!
    Har ju mina spekulationer så vi får se om jag gissade rätt!

• Svar på tråden Kim novak badade aldrig i genesarets sjö
  • k girl

Hm, skulle han säga det nu? Jag har läst den, men det var väldigt länge sedan så jag kommer knappt ihåg vem det var jag trodde gjorde det.

• milky

Hmm.. det står väl i boken? Eller jag uppfattade i alla fall att det var väldigt uppenbart :P Vem tror du?

• Krabbolina
    k girl skrev 2008-12-19 23:04:45 följande:
    Hm, skulle han säga det nu? Jag har läst den, men det var väldigt länge sedan så jag kommer knappt ihåg vem det var jag trodde gjorde det.
    japp, han säger det på tv nu! SVT 1!
  • Krabbolina

milky skrev 2008-12-19 23:05:57 följande:

Hmm.. det står väl i boken? Eller jag uppfattade i alla fall att det var väldigt uppenbart :P Vem tror du?
    jag anar på edmund!
  • Silverkatten06

Är det en sann berättelse? Trodde det var ren skänliteratur...

• Krabbolina

Silverkatten06 skrev 2008-12-19 23:12:29 följande:

Är det en sann berättelse? Trodde det var ren skänliteratur...
    baserad på en verklig händelse.
  • milky

Silverkatten06: Jo det är skönlitteratur.

Krabbolina: Minns inga namn men har för mig att det var ganska uppenbart i slutet av boken att det var huvudpersonen som var mördaren, alltså berättaren. Hur slutade filmen då?

• Eisa

Jag trodde det var Erik i filmen iaf, men har inte läst boken.

• k girl

Jag trodde också att det var ren fiktion (vilket jag förmodade är vad Silverkatten menade), och inte verklighetsbaserat. Sedan vill jag minnas att det inte var solklart vem som var mördaren heller. Jag vet i alla fall att jag funderade på det.

• Krabbolina
    k girl skrev 2008-12-19 23:17:15 följande:
    Jag trodde också att det var ren fiktion (vilket jag förmodade är vad Silverkatten menade), och inte verklighetsbaserat. Sedan vill jag minnas att det inte var solklart vem som var mördaren heller. Jag vet i alla fall att jag funderade på det.
    jag tyckte inte heller att det var solklart i boken vem som var mördaren.
  • milky

Krabbolina: Är det sant att dn är baserad på en verklig händelse? :O hade jag ingen aning om :P

Men hur gick det i filmen då? Vem var mördaren?

I slutet av boken så är det väl så att mördaren själv beskriver hur mordet gick till, eller hur han gömde mordvapnet eller nåt. var flera år sen jag läste den. Då tog jag för givet att det var berättaren som var mördaren. Sen så var det inte så jätteförvånande eftersom mördaren var kär i kim novak och mördade hennes misshandlande pojkvän. Plus att det fanns ingen självklar mördare som talades om i resten av boken. Så tänkte jag i alla fall...

• Krabbolina

milky skrev 2008-12-20 14:32:08 följande:

Krabbolina: Är det sant att dn är baserad på en verklig händelse? :O hade jag ingen aning om :P Men hur gick det i filmen då? Vem var mördaren? I slutet av boken så är det väl så att mördaren själv beskriver hur mordet gick till, eller hur han gömde mordvapnet eller nåt. var flera år sen jag läste den. Då tog jag för givet att det var berättaren som var mördaren. Sen så var det inte så jätteförvånande eftersom mördaren var kär i kim novak och mördade hennes misshandlande pojkvän. Plus att det fanns ingen självklar mördare som talades om i resten av boken. Så tänkte jag i alla fall...
    enligt håkan nesser är boken baserad på en verklig händelse.
    Jag tyckte inte alls det var självklart i boken vem som var mördaren eftersom alla skyddade alla. Erik säger att det är han som är mördaren men det har framkommit fakta och folk som säger att det inte är han som är mördaren. Så egentligen får vi nog aldrig veta med 100% sanning vem som är mördaren.
  • milky

Krabbolina: Jajuste ja, det minns jag nu att alla skyddade alla. Exakt, om det är en sann historia så kommer vi nog aldrig få reda på vem mördaren är.

Svar på tråden Kim novak badade aldrig i genesarets sjö