• Evve81

Skateboard till 9 åring?

Bara undrar om man kan ge en "liten" skateboard" till en 9 åring?????

Mina gullungar Tuva 05 Agaton 08!
  • Svar på tråden Skateboard till 9 åring?
  • Zamorak

köp en i vanli storlek, dom e lättare o åka på. br eller toys r us är bra om de inte ska kosta för mycke. Om den ska kosta lite mer så team sportias med märket flipp eller blind (kan kallas world industry me) är riktigt bra.

• Zamorak

Ha en blind själv föresten

• Evve81

Jo jag tänkte mest om han är för liten.... Tror det blir den i alla fall... Tycker det är så himla svårt. Har 2 val en handduk eller skateboarden och sambon tyckte att barnet nog skulle tycka det var roligare med en skateboard.....

Mina gullungar Tuva 05 Agaton 08!
  • Zamorak

Jo sant, men dom små e jäkligt svåra. även när man e liten. Och glöm inte att handleds skydd skadar mer än dom gör nytta

Evve81 skrev 2008-12-20 08:06:24 följande:
    Jo jag tänkte mest om han är för liten.... Tror det blir den i alla fall... Tycker det är så himla svårt. Har 2 val en handduk eller skateboarden och sambon tyckte att barnet nog skulle tycka det var roligare med en skateboard.....
  • Coconut76

självklart kan du göra det..barn lär sig görsnabbt...min ason fick sin första när han fyllde 6..å den andre som e 9 nu åker som en kung..det finns på sportaffären för ca 300, de på leksaksaffären e mindre bra...viktigast e alla skydd, handled, knän å kankse armbågar..Å hjälmen förstås...

• Zamorak

nej nej nej, viktigt nu här va handleds skydden om man trillar ordentligt knäcker handleden mer illa än utan. Utan så är chanserna större för att bara få spricka eller stukning. Detta efter läkares inrådan och egna erfarenheter. en cykel handske funkar bra så man slipper riva sig.
    Men knä armbåge och hjälm är viktigt

Coconut76 skrev 2008-12-20 08:10:28 följande:
    självklart kan du göra det..barn lär sig görsnabbt...min ason fick sin första när han fyllde 6..å den andre som e 9 nu åker som en kung..det finns på sportaffären för ca 300, de på leksaksaffären e mindre bra...viktigast e alla skydd, handled, knän å kankse armbågar..Å hjälmen förstås...
  • Zamorak

Btw, inte meningen o klanka på nån som handlar dom , inte så många som vet att dom inte e bra att ha tyvärr.

• Aquila

Zamorak skrev 2008-12-20 08:13:15 följande:

nej nej nej, viktigt nu här va handleds skydden om man trillar ordentligt knäcker handleden mer illa än utan. Utan så är chanserna större för att bara få spricka eller stukning. Detta efter läkares inrådan och egna erfarenheter. en cykel handske funkar bra så man slipper riva sig. Men knä armbåge och hjälm är viktigt
    Bra att veta, tack!
  • Zamorak

så lite så fick själv erfara när jag föll med rullor, hela handen hängde löst . och enligt läkare då så skulle inte skadan varit lika illa utan skyddet. Låter lustigt

Aquila skrev 2008-12-20 08:15:22 följande:
    Zamorak skrev 2008-12-20 08:13:15 följande:
    Bra att veta, tack!
  • Aquila

Zamorak skrev 2008-12-20 08:17:40 följande:

så lite så fick själv erfara när jag föll med rullor, hela handen hängde löst . och enligt läkare då så skulle inte skadan varit lika illa utan skyddet. Låter lustigt
    Hua! *Ryyyyser* Ska skippa skydden när jag är ute å rullar i fortsättningen. Hur mår handen din nu?
Svar på tråden Skateboard till 9 åring?