• Anonym

Fylla ut glugg? Tandvårdskunnig?

Finns det någon som vet hur pass stor glugg man kan fylla ut med komposit? Jag har en liten glugg i överkäken, men det är inte mitt fram. Jag vill bygga ut en större tuggtand med komposit för att fylla ut, hur många mm förstoring åt ena hållet är möjligt? Stör mej att det ser glest ut på sidan när jag skrattar

• Svar på tråden Fylla ut glugg? Tandvårdskunnig?
  • Mrs Winter

Det är nog lättast om en tandläkare får titta på dig irl.

Kan ej skriva i statusfältet.....
  • Anonym

Tänkte om det iaf finns nån som fyllt ihop sin glugg fram som vet hur mycket dom kan "kleta på".

• Anonym (l)

har precis gjort detta hos kent nyman i gbg! lycka till...

• Anonym (M)

Berätta om Kent Nyman! Snälla, jag skulle vilja diskutera honom med nån som varit där nyligen. !!!!!!!!

• Anonym (tomt)

Hur funkar det? Jag har en tand som måste dras, vill verkligen inte det för det kommer synas, en kindtand är det. ... Är det kankse brygga som gäller då? = snordyrt?

• Anonym (l)

jag var ju där en gång, då visade han hur det skulle se ut med laminatet på tänderna. den tanden till höger om framtanden lång längre bak än framtanden och "vampyrtanden", vilket gjorde att också tandköttet var längre ner. det han gjorde var att skära till tandköttet så att det låg i linje med resten av tandköttet och sedan gjorde han en avjutning, som sedan skickades till labbet som gjorde laminat bitarna. andra besöket rengordes tänderna ordentligt och sedan limmades laminatet på. kan varmt rekomendera honom, superduktig!!! det tig en vecka tills det kändes som vanligt i munnen och det gjorde lite ont när laminatet puttades in under tandköttet. fråga mer om du vill, rekommenderar det verkligen!

Svar på tråden Fylla ut glugg? Tandvårdskunnig?