• loulou2

Gillar du engelska serier?

Jag tycker att engelsmännen gör grymt bra tv-program.

Älskar lugna kocken, Barrie och Carie och sängdags som går just nu på tv.För att inte tala om the office som jag just köpt på dvd.

• Svar på tråden Gillar du engelska serier?
  • Betty Boop

Jag älskar engelska deckare! Morden i Midsomer hör till en av favoriterna

• Pallas

Jag älskar också brittiska deckare. Framför allt P.D James.

• Lalalong

Jag håller med Betty Boop, Morden i Midsomer är verkligen kanon!!!

• Betty Boop

Andra favoriter:
    Pang i bygget
    Mr Bean
    Helt Hysteriskt

Och den där serien, vad heter den nu igen, med en hippie, en snobb, punkare och en anarkist som bor i samma hus? Har glömt vad den heter, men himla kul är den! Nån som kommer ihåg vad den heter?

• Myran H

Tycker Morden i Midsomer är småputtrigt och trevligt, men inte så himla bra EGENTLIGEN, jämfört med en hel del annat man har sett genom åren. Engländarna kan allt göra bra mycket bättre än så (även om de kan göra lika dåligt skräp som någon annan också... men SÅ illa är det ju inte med Midsomer).

Saknar dock räckan av rysliga, apokalyptiska serier som kom från England under sjuttio- och åttiotalen. De Överlevande, Triffiderna, Svarta blomman och allt vad det kan ha varit. De var väl Thatcher och kalla krigets förtjänst kanske. Men jag har stillat min törst med ett gäng gamla "Quatermass"-serier från 1953 och framåt ? första serien var i princip starten på BBC:s TV-drama-avdelning. Sista serien var inte den bästa kanske, men den passade bra in i depp-england ('79) med en sönderfallande värld, ett samhälle i upplösning och grejer.

Hmmm, tror jag ska ta och beställa Triffid-serien redan i kväll... om man nu bara hade råd med "Hemliga Armén" också (och nej, jag menar INTE "'Allå, 'allå")...

• Lalalong

När jag pluggade i england var jag tillsammans med en kille som hade tokdille på en engelsk rymdserie. Det var någon parodi.... och mycket skum. Tyvärr kan jag inte säga mer.... någon som vet vad den heter? Förstod aldrig riktigt charmen med serien, men nu kunde det varit kul att hitta den och bli lite nostalgiskt...

• Draktårar83

Engelska deckare älskar jag!!

• Kiwipippin

Jag älskar engelska serier! Kanske för att det finns så många duktiga alldagliga skådisar i Storbritanien. De är mänskliga inte super snygga, vältrimmade och perfekta som i de amerikanska serierna.

• Lalalong

Betty Boop....
    Njäe, det känner jag inte igen att det hette....

Svar på tråden Gillar du engelska serier?