Min sambo är väldigt social, men inte med mig..
Som rubriken säger, så är min sambo väldigt social.
Inget fel med det och jag ger honom verkligen all frihet som jag kan även om det
känns orättvist med alla hans utgångar och allt han gör med sina vänner medans jag hela tiden tar hand om vårt barn.
Som ikväll te.x, nu är han hos några vänner.
Han ska "hjäpa dem med deras dator", men jag vet att det mest är svepskäl.
Det tar ju aldrig 5-6 timmar med en dator, han vill bara vara borta känns det som.
Han jobbar på dagarna, efter jobbet vill han gärna ta en öl eller två med några polare.
Han ringer hem och hör vad jag gör, mest för att höra om jag är "ok." Om det är ok att han är ute och inte kommer direkt hem. Då får han bättre samvete antar jag och kan fortsätta med det han höll på med.
Det känns inte roligt för mig.
På helgerna (som ikväll) är han gärna hos någon polare, eller så ska någon polare jämt sova över hos oss. När vi ordnar en myskväll eller så ser han ut att ha såå tråkigt, jag anstränger mig för att han inte ska ha det, men ändå ser han så besvärad /uttråkad ut.
Jag får dåligt självförtroende av detta, antar att familjelivet inte var så roligt som han hade trott, men jag kan inte göra mer..
När jag vill prata om detta, säger han jämt att han är så social och att han har så stort behov av att vara med sina vänner. Inget fel med det, men jag glöms bort känns det som. Ibland skulle jag vilja ha honom hos mig själv utan att få dåligt samvete för att han verkar så uttråkad.
På julen, ja, speciella "familjehögtider" ska hans vänner vara med, på middagar ute ska hans vänner gärna vara med, ja överallt..
Vad ska jag göra? Helst av allt skulle han vilja bo med sina väner och mig i ett jättestort hus, inget fel med det, men jag vill vara en familj med honom ibland. Bara oss tre..
Vad ska jag göra? Varför vill han inte vara hemma med mig? Som ikväll ex.. *suck**