• 7Marshmallows

Var hittar man frigolitkulor för sackosäck?

Var hittar man frigolitkulor för sackosäck?

Och hur mycket frigolitkulor behöver man för en sådan?

C:a pris?

TACKSAM FÖR TIPS OCH SVAR =0D

• Svar på tråden Var hittar man frigolitkulor för sackosäck?
  • Waitmstar

jag köpte 100 liter på silvan bygg häromdagen.. 200 kronor.
    Tror att det är meningen att man ska ha en sån säck till en saccosäck.. eller om man ska ha 2..?

Jag skulle ha det till amningskudden- så jag har endel över nu :P

• 7Marshmallows

Är det någon som vet hur många liter frigolitkulor det behövs för en normalstor sackosäck?

Var på Panduro idag. 100 liter kostar tvåhundra något. Men om man behöver mer än 100 liter till en enda sackosäck är det nästan billigare att öpa den färdig, eller? (Mindre än 400:- på Toys R us)

Någon med erfarenhet? =0)

• Waitmstar

jag har erfarenhet av att förflytta frigoliten från sin behändiga plastförpackning till en tygförpackning. Det besväret önskar jag ingen! Mstar.bilddagboken.se/p/show.html&directlink=1

Och jag tror att det blir billigare att köpa en färdig (om man vill ha standardformat) och sy ett eget fodral om man vill matcha eller göra den personligare..

Men vill man ha en saccosäck som är mindre än standard så kanske man ska köpa..

• hockeygirl

hej!
    kolla på byggvaruhusen det är mycket bililgare t ec på comfort, beijer , silvan de har små kulor som kalsa pakskum tror jag de tär och då kan man få mycket mera än 100 nl för 100 lappen . jag behövde när jag gjorde saccosäckar av två lackan så behövde jag ca 250 l :)

lycka till!!!!!

Svar på tråden Var hittar man frigolitkulor för sackosäck?