• Trollspöket

Biverkningar Progesteron

Är på Rd 9 idag och tar Progesteron 3 ggr/dag. Fick direkt ömma, jätteömma bröst som idag känns bättre. Har sedan i förrgår mått illa och har en hemsk huvudvärk.

Är det troligt att biverkningar av vagitorierna kan komma så sent som på dag 9-10? Hur har det varit för er andra?

Hoppas ju så klart att det ska gå vägen denna gången!!

• Svar på tråden Biverkningar Progesteron
  • JoJo2222

jag tror säkerligen att det kan vara biverkningar från progesteronet. upplever själv samma symptom när jag tar dom. kan ju även vara teckan på en graviditet :) lycka till

• Trollspöket

jaha, det står ingenting på FASS nämligen. Tack för ditt svar, trevlig helg!

• Pinglan73

Jag hade biverkningar precis som du, var tyvärr inte gravid. Lycka till!

• 1111111

biverkningar av progesteron

"Viktökning

Nedstämdhet

Huvudvärk

Bröstspänningar

Illamående

Oregelbunden blödning

Smärtsamma menstruationer

Vätskeansamling i kroppen

Mindre vanliga biverkningar är:

Minskad sexuell lust

Acne

Håravfall

Påverkan på leverfunktionen."

Hittade detta på FL nånstans och kopierade till min privata dagboksfil när jag tog progesteron.

• JoJo2222

ja det är förjävligt att man inte får en bi packsedel i paketet!

• strandsnäcka

Ja, tyvärr är det ju precis samma symptom som när man är gravid. Jag har känt likadant när jag blev gravid efter ivf som när jag inte blivit det: trötthet, saltsug, håravfall.
    Det enda som skilde var att jag hade väldiga "menssmärtor" när jag var gravid.

Håller tummarna för dig att det blir + på testdagen!

• Mickes puma

Jag vill inte fösvara på något sätt men om ni har samma vagitorier som jag så är de gjorda av apoteksbolaget. Anledningen till detta är att efterfrågan är så liten att det inte lönar sig för läkemedelsbolagen att tillverka dessa. Vagitorierna tillverkas "på beställning" och därmed finns inga bipacksedlar då detta inte är ett registrerat läkemedel (finns inte i FASS).
    Biverkningarna bör vara samma som för Crinone vaginalgel (finns i FASS) då rör det sig om: vanliga biverkningar; huvudvärk, spänningar i brösten, dåsighet och flytningar från slidan mindre vanliga; spottings och irritation på applikationsstället.

Hoppas att det gav lite svar (kan tillägga att jag är farmaceut och genomgår mitt första IVF-försök själv).

• Trollspöket

Hej! Tack för alla svar, ja det är väl bara att vänta, det är ju som sagt omöjligt att säga vad symtomen beror på. + el. -!

Nu är fönstren putsade, där gick det någon timma att inte fundera på

Trevlig 4:e advent!

• Margaret

Trollspöket - bra fråga! där fick även jag många svar (fast lika många obesvarade... vem vet vad som är vad?!) nu är jag i alla fall otroligt svullen, kan inte knäppa byxorna, hade ont i natt, fast inte som mensvärk, mer hugg. Reagerade också att symptomen kom så pass sent, vid RD 9-10. Efter ÄP var jag lite svullen men det var ju inte så konstigt.

Svar på tråden Biverkningar Progesteron