Vi fick också det svaret från bvc. Och när nästa förkylning kom innan hosten från förra var över så hann ju hostan aldrig gå bort, för nya förkylningar fick hon flera ggr varje månad. Men till slut å frågade jag läk på barnmedicin och då fick hon medicin mot astman som hon visade sig ha och hostan försvann och förkylningarna kom mer sällan och blev inte lika svåra. Så om det inte ger sig så nöj er inte med "barn hostar länge" från bvc utan gå till barnmedicin.
Vad var det för medicin ni fick? Jag misstänker att min dotter (1 år) har astma, vid förkylning, och när vi nu senast var på VC fick hon andningsmask i form av en gummianka att andas i. Funkar inte alls, hon bara skriker och vänder bort huvudet. Och när man håller fast henne för att tvinga henne så skriver hon ännu värre, vilket inverkar negativt på hostan/andningen...
Man får hålla fast skrikande barn. Min yngsta har infektionsastma och vi har airomir och pulmicort. Han är 19 månader nu och gillar inte alls att medicineras, men det är ju jätteviktigt för hans egen skull så det blir under tvång. Vi försöker avleda. TV:n kan hjälpa....aningens, men han skriker, försöker slita bort masken och sparkar och ålar som en tok. Vi måste vara två när vi ger honom.