• paramore

Whiskey mot magsjuka? nån som vet?

Ja, min pojkvän har magsjuka och jag fick tipset att ta en kapsyl whiskey? de ska ta bort alla bakterier i magen om man har några. en gammal husmorskur tydligen.

nån som prövat?

• Svar på tråden Whiskey mot magsjuka? nån som vet?
  • paramore

ingen alls som prövat de?
    jag har iaf tagit två matskedar nu, usch å fy!

• Pappa82

Jag drack en hel del whiskey igår, men inte mår magen särskilt bra idag.

• kimsi

Jag brukar ta whisky när vi har magsjuka i huset och en gång har jag klarat mig, men en annan gång fick jag det ändå så jag tror inte whiskyn hjälper. Men jag älskar whisky så jag tar gärna en ändå

• paramore

haha okej, fasen oxå. jag gillar aboslut inte whiskey men tvingade i mej ändå :P fast dom säger ju att dom som klarar sej från magsjuka utomlands är dom som dricker whiskey, aja de visar sej väl :)

• Netas

När man misstänker att man blivit smittad av magsjuka ska man enligt en gammal huskur svälja 7 hela vitpepparkorn. Inte fler och inte mindre. Fungerar utmärkt i vår släkt.

• kimsi

Netas skrev 2008-12-20 17:40:54 följande:

När man misstänker att man blivit smittad av magsjuka ska man enligt en gammal huskur svälja 7 hela vitpepparkorn. Inte fler och inte mindre. Fungerar utmärkt i vår släkt.
    Har inte funkat på vårt jobb i alla fall, där har personalen kräkts pepparkorn och det har inte varit trevligt enligt de som gjort det.
  • paramore

jasså? de har jag hört funkar mot illamående/bakis.
    får se om jag äter de oxå då, haha god blandning i magen, lite whiskey och vitpeppar :D

• Danne123

Eftersom magsjuka ofta beror på virus så spelar det ingen roll hur mkt bakterier man dödar. Det känns som en gammal och dålig myt. Dessutom finns det massor av goda bakterier i magen och skulle alkoholen slå ut alla dessa varje gång vi söp till så skulle vi bli dåliga i magen rätt ofta. Skulle väl vara nån slags placeboeffekt möjligvis.

• kimsi

Danne123 skrev 2008-12-20 17:43:30 följande:

Eftersom magsjuka ofta beror på virus så spelar det ingen roll hur mkt bakterier man dödar. Det känns som en gammal och dålig myt. Dessutom finns det massor av goda bakterier i magen och skulle alkoholen slå ut alla dessa varje gång vi söp till så skulle vi bli dåliga i magen rätt ofta. Skulle väl vara nån slags placeboeffekt möjligvis.
    Fast det blir ju kanske lite roligare att vara sjuk i alla fall
  • Lovali

Jag hatar whiskey men brukar häva i mig ett snapsglas av mannens en gång om dagen när jag tror magsjuka är på G + att jag tar 10 hela vitpepparkorn en gång per dag då också. Klarar mig inte undan alltid men får jag det så är det lindrigt.

• Danne123

Annars funkar voodoo bra. Det funkar också att elda söndagens sportbilaga samtidigt som man strör räkskal över alla trösklar i huset. Det funkar alltid när jag är magsjuk.

• Lovali

Åhh det bara MÅSTE jag prova nästa gång *L*

Är man emetofob som jag så VILL man att whiskey & annat skit skall hjälpa & tron kan försätta berg...

Danne123 skrev 2008-12-20 17:54:19 följande:
    Annars funkar voodoo bra. Det funkar också att elda söndagens sportbilaga samtidigt som man strör räkskal över alla trösklar i huset. Det funkar alltid när jag är magsjuk.
Svar på tråden Whiskey mot magsjuka? nån som vet?