• Anonym

min man ringer telefiket varje kväll

Finns det någon tjej eller kille där ute som brukar hänga på telefiket? Har ingen arning hur det funkar men skulle vilja att någon kunde spionera åt mig och kolla upp vad min man säger när han ringer telefiket. Har själv aldrig ringt sådant. Vad pratar man om egentligen? Berätta ni som vet.

• Svar på tråden min man ringer telefiket varje kväll
  • mysmika

Varför frågar du inte honom?
    Jag har ingen aning om vad det är, men för mig känns det som någon slags datinglinje för 19.95/minut....

• Anonym

frågade honom om detta för flera år sedan när jag tog honom på bar gärning pratande med en tjej. bad att han skulle sluta med det. han ursäktade sig med att det var för att jag bara jobbade och liknande. lång historia kort. jag började minska på jobbet för att han skulle bli nöjd. känner på mig att han är otrogen. hur ofta har man fel?

• Garageänkan

Kan det inte vara hans sätt att ventilera sig som du göt på FL?

• Anonym

jag vet att han inte har så många vänner att prata med men detta känns sä äckligt. just nu så känner jag at jag bara vill skiljas.känner som om han ljuger för mig.

• Garageänkan

Anonym skrev 2008-12-20 17:28:56 följande:

jag vet att han inte har så många vänner att prata med men detta känns sä äckligt. just nu så känner jag at jag bara vill skiljas.känner som om han ljuger för mig.
    Ok men är du säker på att han bara pratar med tjejer och/eller en speciell tjej. Jag ringde mycket tex till heta linjen innan den stängde men aldrig i syfte att ragga mer som här, prata med folk. Nu när jag har familj och småbarn finns det inte så mycket tid att träffa vänner irl så nätet är ju jättebra för sånt.
  • Anonym

jag vet inte om han kanske bara pratar med dem eller henne. men känner inte att det är rätt när han bara vill att jag ska ändra mig när jag bara bad honom om detta. att han skulle sluta.

• Mandragora

Har ni pratat om det här på sistone eller misstänker du bara att han ringer?

Berätta för honom om hur du uppfattar saken.

• Anonym

Jag vet att han ringer. Första gången jag märkte att han hade fortsatt var för att våran dotter råkade trycka på återuppringning på telefonen. Telefiket har ju ett så otroligt långt nummer för man måste slå in kod. Jag ringde upp detta nummer för att kolla. Nu så ser jag på telefonräkningen att han finger dem hela tiden.

• Mandragora

Konfrontera honom. Ni måste ju kommunicera med varandra!

Du mår ju inte bra av hans samtal och det måste han få veta. Be honom att berätta varför han ringer dit. Om han vill ventilera sig finns det andra ställen (som dessutom är gratis).

• Maria40

Ja, t.ex. skulle han kunna prata med dig istället.

• Anonym

jag tycker också att han borde prata med mig istället. men det känns som om allt fel började redan på bröllopsnatten. han vart så besviken för att jag somnade. men jag var gravid och det var sent. känns som om han aldrig kan förlåta mig för det. sen fick vi våran dotter och hon kom för tidigt så det har varit mycket hon som har kommit i första hand.han tycker att jag prioterar honom lågt ner

• mysmika

Men prata med karln innan det är försent!!!!
    Gör det ikväll!
    Att han känner sin lågt prioriterad, framför ett för tidigt fött barn är ju löjligt. Han borde väl dessutom kanske ägna sig åt erat barn istället för att ringa raggningslinjer!

• Maria40

Hur länge sedan är det den "misslyckade" bröllopsnatten var?

Att du var trött en kväll när du dessutom är gravid kan han ju inte hänga fast sig vid, det finns ju så många fler kvällar i ert liv.

• riskakan

TS, du och din man har uppenbara relationsproblem. Försök prata ALLVAR med honom eller ta kontakt med en familjeterapeut, innan det går ännu mer utför.

• Anonym

bröllopet var för 3 år sedan. och visst har det varit fler nätter efter det men jag har på något sätt också tappat lusten. ställer upp för att man måste men känner sällan lust.

• riskakan

Så problemet är knappast bröllopet eller er dotter längre, utan att ni har glidit ifrån varandra och har olika krav och önskemål i relationen. Vanligt bland småbarnsföräldrar. MEN det går att hitta tillbaka, MEN då måste man börja PRATA med varandra och ta reda på vad som är fel.

Man "måste" aldrig ställa upp på sex. Om du gör det bara för hans skull, kommer din lust aldrig att komma tillbaka! Däremot kanske han känner sig osedd och åsidosatt? Är han lika delaktig i skötseln av barnet som du? Det låter inte riktigt så. Det låter som att du är väldigt upptagen med barnet och han hamnar utanför litegrand. Går flickan på dagis? JObbar ni båda två? Det kan vara så enkelt som att en annan arbetsfördelning av hem och barn, är början till lösningen på era problem!

• Mikaelan

HEJ! Min pojkvän ringer också det här jävla telefiket,VARJE gång jag inte är i närheten! det kostar,och det kostar mycket!! 4,55 kr minuten tror jag!!
    man känner sig så jävla sviken och det är äckligt riktigt äckligt. de sitter o pratar med andra tjejer om vad dom vill göra med dem osv...
    just nu har vi ett upphåll..

• Rosa83

Garageänkan skrev 2008-12-20 17:24:46 följande:

Kan det inte vara hans sätt att ventilera sig som du göt på FL?
    ventilera sig gör man inte direkt där =) det är telesex och inget annat, mest massa äckel om man frågar mig....
Svar på tråden min man ringer telefiket varje kväll