• mysmika

Induktionshällen funkar ej!!!!!!

Snälla hjälp!
    Vi har en ett år gammal induktionshäll från Whirlpool/IKEA.
    Använde den senast igårkväll när vi poppade popcorn, och nu när maten skulle på vagrar den funka. Får ingen kontakt med kastrullen, och står bara och blinkar, sen efter 1 min stängs den av. Har torkat av den, testat olika kastruller osv. NADA!
    Tips???

• Svar på tråden Induktionshällen funkar ej!!!!!!
  • Charmiz

ring för garantireparation på måndag.

• mysmika

Ja, har jag inte fått igång den tills dess så....men alltså nu till jul åxå, man har ju liiiite användning av spisen då!!!!

• PetraD

du har säkert kollat, men ingen säkring eller nåt?? någon sladd som är glapp på

• mysmika

Nej, den lyser ju och så, bara att den inte får kontakt med kastrullen, då blir den ju inte heller varm.*morr*

• sommar2001

Får du inget felmeddelande? Normalt brukar det ju dyka upp en felkod. Eller har du kollat efter vanliga fel i instruktionsboken? Annars kan ju det som händer finnas med som felbeskrivning, om du har tur...

• BimBim o Knorrans Mamma

är alla plattor såna eller bara en?

• mysmika

Inget felmeddelande, bara att själva siffran blinkar, och alla plattor. Så idag blev det micromat!!!

• sommar2001

mysmika skrev 2008-12-20 19:58:49 följande:

Inget felmeddelande, bara att själva siffran blinkar, och alla plattor. Så idag blev det micromat!!!
    Har du kollat i instruktionsboken så att det inte är ett felmeddlande?

Vad har ni under hällen, kan något ha kommit åt fläktarna så den inte får riktig luftcirkulation?

Något annat svävande kan jag inte komma på..
  • halloj77

Prova att bryta huvudströmmen. Slå på igen och kolla om den funkar.

• Mylingen

Vi har ett par gånger haft samma problem med en helt ny häll från IKEA! Det enda som funkat är just att bryta strömmen, men så kan man ju inte hålla på. Håller tummarna för att den funkar över jul, om det fortsätter strula tänker jag ringa IKEA.

• mysmika

Ja nu funkar den igen. Bröt strömmen. Bra att det funkar, men man ska ju inte behöva göra så!!!!

• Mylingen

Nä det blir ju rätt bökigt i längden... Ska ringa efter helgerna.

Svar på tråden Induktionshällen funkar ej!!!!!!