• Lincon

Janssons frestelse utan anjovis- annat att ha i?

Ingen i min familj tycker om janssons med anjovis, men jag skulle ändå vilja ha med något mer än bara potatisen och löken. Finns det fler som inte heller gillar anjovis men som har tips på något annat man kan ha i?

Lite broccoli?
    Skinkstrimlor?

Hmm... jag har ingen aning!

• Svar på tråden Janssons frestelse utan anjovis- annat att ha i?
  • Winterfresh

Brukar ha i skinkstrimlor

• Hannizz

Jag gör alltid en med anjovis och en utan.... tycker inte att man ska ha annat i alls. Jag "stavar" potatisen så att det bli jansson iaf

• RuNdOmMaGeN

Bacon har jag hört att man kan använda. =-)

• C A M

skinka e väl vanligast om man vill byta ut

• Troll mor

Hihi på julen har vi oxå alltid en med anjovis och en utan, fjollJansson, kalla vi den. Man kan ju prova sig fram, men bacon och/eller skinka kan nog vara gott.

• Tecken

Kaviar är väl vanligast? Men det kanske smakar för likt anjovis?

• lovely storm

min kompis brukar göra en barnvänlig med kassler istället.

• Pearl22

Jag gjorde en vegetarisk jansson förra året som blev grymt god! (är inte vegetarian själv, gillar bara inte anjovis). Innehåller fetaost och soltorkade tomater. Här är receptet: www.vegetariskt.com/visarecept.asp

• Krabbolina

jansson utan ansjovis är inte jansson....man kan ju göra skinklåda, typ potatisgratänt med strimlad potatis och skinka. Eller varför inte lite prinskorv i....

• elvinaOstefan

sill kan man ha :)

Devin, det finaste vi har ♥
  • Bröderna Bus 2

Grädden blandas med kaviar...mums. Jag älskar Janson men inte ansjovis (konstigt va?) Gör min på ansjoviskryddad sillfile istället. Det blir kanongott. Värt att pröva, lovar!
    Andra tips...skinka, kassler, strimlad falukorn...allt fungerar men som sagt :testa med sillen. Lycka till! Ha en bra jul!

• jenny74

Jag har gjort med varmrökt lax, blev supergott och laxen hör ju också till julbordet så helt fel är det väl inte...

• Lincon

Oj, vad många goda alternativ! Det lutar mot att jag får ta och göra 3-4 st mini-janssons . Både den vegetariska, den med varmrökt lax eller den med kaviar eller sill låter supergott! Gör man dem små så kan alla äta av den de gillar bäst. Tack så mycket för alla förslag! Även bacon och skinka låter gott, är helt klart värt att provas även i vardagen.

• Zanna1983

På jobbet till våra vegetarianer brukar vi ha soltorkade tomater, fetaost och oliver i tillsammans med lite basilika varvat med potatisstrimlor och hackad lök.

• La Lola

Men utan ansjovis så kan det inte bli nån Jansson......

Möjligen en Andersson eller Nilsson eller dyl.....

*mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
Svar på tråden Janssons frestelse utan anjovis- annat att ha i?