Skulle ni låta någon övningsköra med ert barn???
Usch, jag blir så himla ledsen. Jag har två barn 4 o 7 år. När den store var liten, 3 år, lät min svärmor ett av sina barn (min mans lillebror) övningsköra när hon hade min son med i bilen. Jag själv höll på med körkortet då och hade barnvakt när vi skulle köra, så jag tyckte att de borde veta att jag INTE ville detta. Dessutom en farttokig kille på 17 år. Jag sa iallafall till, att jag inte ville det och det hände inte mer. Nu ska deras minsta lillebror ta körkort och det är jättejobbigt för dem för han har dyslexi och ADHD så tålamodet och humöret sviker honom ofta. Han är en helgo kille men kan få riktiga utbrott och kör ganska vårdslöst och RIKTIGT fort ibland. Nu för nån vecka sen skulle svärmor ha min minsta och vi skulle ses på stranden, men vi möttes på vägen och vem körde? Jo, brorsan. Jag blev jätterädd, men det hade gått bra och vi sågs på stranden sen. Jag sa till brorsan att han inte har körkort och att det är lite väl dyrbar last han hade i baksätet. Det skrattade han åt och sa att jag "kör väl försiktigt med min kära brorson.
Nu känner jag att jag inte kan släppa detta riktigt, svärmor hörde när jag sa till så jag tror inte att det händer igen, men ändå. Hon är så himla försiktig och bra med pojkarna annars, jag litar på henne alltid och känner mig trygg...
Är jag en hönsmamma? Hade NI låtit någon övningsköra med ert barn?
//Helene