• Fläderblomman

Tandoori chicken gryta

På en indisk resturang käkade jag en gryta som hette tandoori chicken, och den var såå god!! Jag skulle så jätte gärna vilja ha receptet på det. Så ifall någon har ett recept på tandoori gryta så vore jag hur glad som helst!!

Jag har googlat, men hittade bara marinader till grillad tandoori chicken, men jag vill ha grytan

• Svar på tråden Tandoori chicken gryta
  • Ziitoo

Finns väl krydda i Tandoori och köpa från Santa Maria?

19 Februari 2009
  • Haraaz

Det är klart du bara hittar marinader? Det är ju marinaden som ger kycklingen tandoori-smak... Men SantaMarias tandoori kryddmix är supergod att ha i kyckling, testa också chicken thai curry... urgott. Sen om du ska ha grönsaker osv i grytan lägger du ju bara till det.
    När jag gör kycklinggryta brukar jag bryna kycklingen i bitar, hälla i grädde+lite mjölk eller vatten, i med grönsakerna och kryddmixen/kryddorna. Sen låta det puttra 30 min tills det är klart...

• Fläderblomman

Ookej tack så mycket, så självklart var det väl inte?

Men vadå ska man ta marinaden(o kycklingen of course :P) och blanda med vatten och låta det koka då eller? hmm.. för det fanns en marinad med youghurt oså, som kallades för tandoori chicken (på google)..

• Ziitoo
    Fläderblomman skrev 2008-12-22 14:35:08 följande:
    Ookej tack så mycket, så självklart var det väl inte? Men vadå ska man ta marinaden(o kycklingen of course :P) och blanda med vatten och låta det koka då eller? hmm.. för det fanns en marinad med youghurt oså, som kallades för tandoori chicken (på google)..
    Mm det är den med youghurt som Santa Maria har, gå in på santamaria.se och kika =)
    19 Februari 2009
  • Fläderblomman

Det ska jag pröva imon

• Ziitoo
    Fläderblomman skrev 2008-12-22 14:41:35 följande:
    Det ska jag pröva imon
    Gör det, prova även Tikka Masala om du inte gjort det, grymt gott =)
    19 Februari 2009
Svar på tråden Tandoori chicken gryta