• Vilja81

- Första barnet, ändå stor mage tidigt -

Jag fick min mage tidigt. Hade en ordentlig kula redan i vecka 10. Jag är medveten om att tarmarna svullnar mycket också och att fostret fortfarande är litet men ändå...magen är hård och det drar och spänner i sidorna.

Är i vecka 13-14 nu och det gå inte längre att gömma magen. Alla i min omgivning har reagerat och jag har funderat en del på detta.

Är det två små liv där inne?
    Har vi räknat fel, har jag gått längre?
    Väntar vi en jätte bebis?

Någon som känner igen sig eller tro sig veta varför?????

Ps. Jag är relativt normalbyggd, är 1.63 lång(kort) och vägde innan graviditeten 58kg och har nu gått upp till 63kg

• Svar på tråden - Första barnet, ändå stor mage tidigt -
  • sandra  1986

jag var precis som dig första graviditeten, fick börja använda mammabyxor i v.8! Trodde absolut att jag hade två eller att jag hade gått längre, så jag fick komma in på VUL. Och nej, det var bara en och jag hade bara gått den tiden dom trodde! Men nu med nr.2 så har jag kunnat haft mina egna byxor och knäppta dessutom till v.30 :) så jag tror att det händer så mycket i kroppen just första graviditeten..

Men sen vet man ju inte med dig, du kan ju ha två därinne och du kan ju ha gått längre, det vet man inte :)

• anju79

Jag fick mage redan i v 10 vid båda min garviditeter och vid v 12 gick det inta att dölja alls. Vissa syns det mer än andra på. Inga tvillingar här

• BadankanR1

Jag fick också skaffa mammabyxor i v 8. Det är mitt första barn och många har reagerat på att magen är stor tidigt. Det kanske beror på svullna tarmar, livmodern sitter långt fram, mycket fostervatten... Vet inte men det verkar inte vara helt ovanligt!

Njut av att det syns att du är gravid! Tänk på de som det inte syns på knappt runt v 20, dom vill sååå gärna att det ska synas!

• Houston Dogg

Det var samma för mig första graviditeten. Jag tyckte det var jättejobbigt att få så stor mage tidigt. Alla kommenterade det också... Men det var bara en bebis, som var normalstor. Nu är jag gravid igen och har mycket mindre mage.

• Vilja81

Tack för era svar.

Jag ska försöka släppa detta nu och njuta av min mage istället för att grubbla.

God Jul

• Senap

Hade också stor mage med första. I v 14 stod den ut som en boll och jag fick frågan om jag var säker på att jag va i v14. Fundersam Jag hade gjort VUL i v12 så det var jag.
    Att folk inte kan lära sig att hålla käft med sina kommentarer. Vissa magar blir stora - andra små.
    God Jul.

My sugar is raw
Svar på tråden - Första barnet, ändå stor mage tidigt -