Ni som målat era innerväggar med strukturfärg..
vilken färg målade ni isf med?,var det svårt att måla med den? och är ni nöjda med resultatet? Skulle gärna vilja se lite bilder om nån känner för att dela med sig =)
vilken färg målade ni isf med?,var det svårt att måla med den? och är ni nöjda med resultatet? Skulle gärna vilja se lite bilder om nån känner för att dela med sig =)
ingen?
Vi har inte målat med strukturfäg. Vi ville ha struktur i ett rum, men valde en strukturtapet istället eftersom tapeten låg i 2 "lager" (underpapp & struktur ovanpå). Så, den dagen man tröttnar ska det vara enkelt att bara riva ner strukturdelen och få en slät vägg.
Om man målar struktur så måste hela väggen slipas och spacklas dagen man tröttnar på strukturen.
Jag är väldigt sugen på att måla med strukturfärg, mina föräldrar målade hallen i en gulaktig färg.
Jag har inte testat än, men (enligt pappa och sökt lite på nätet) så är det ganska jobbigt för färgen är så tjock och tydligen torkar den snabbt (så man får inte vara alltför långsam då blir det fula kanter typ)
Finns även olika sätt att måla på.. resultatet blir lite annorlunda då.
Pappa använde ngn form av spackelteknik och jag tyckte och tycker fortfarande att det är grymt snyggt
ja jag gillar det som tusan jag oxå.. vet att det är jobbigt att få bort det om man skulle tröttna men det är så jäkla snyggt! jag tror att vi anlitar en målare till jobbet så slipper vi =)
nån mer kanske?
Skicka gärna målaren hem till mig när han är klar hos er
MCE skrev 2008-12-21 17:19:09 följande:
nån mer kanske?
Nej, det var inte alls farligt dyrt.
Kanske skall övertala sambon att vi också behöver en målare
Skall er blivande fondvägg också vara strukturfärg, "vanlig" färg eller tapet ?
Jag är inne på mer sandfärgat.. och tänkte att det blir "roligare" med struktur när färgen är så pass neutral.
Vår fondvägg ska vara tapet en mörkt mönstrad sådan och väggarna ska var kritvita på så sätt får man mer djup i rummet!