• Anonym (knölen)

Knöl i fingret :-(

Är ganska orolig för en sak..För ett par år sen fick jag en knöl i ena pekfingret, i leden mellan handen och fingret. Kollade inte upp den, men den försvann efter ett tag, tog kanske 1.5 år.. Men nu har den kommit tillbaka igen?!
    Tycker det har blivit större med..
    Det gör inte direkt ont,men kan kännas lite obehagligt ibland.

var fasen kan det vara?? Kan väl inte vara en cancerknöl? för då borde den väl inte bara försvunnit och kommit tillbaka?

(Ja, jag kan kolla upp det hos läkare men vågar inte just nu)

• Svar på tråden Knöl i fingret :-(
  • Annaloo

Det är troligtvis en ledknuta. Vet inte riktigt vad det beror på, men jag har haft det både på fingrar och tår. Gick till doktorn med tån, och då sa de att jag skulle operera bort den, men den försvann innan jag blev kallad till ortopeden så jag tackade nej...
    De jag har haft har blivit mindre med massage, men om du tycker den är i vägen så tycker jag du ska kolla upp den. Sen så är jag ingen läkare så jag kan ju inte säga säkert att du har samma sak som jag hade...
    Tycker i vart fall inte att du ska oroa dig.

♥ Världens sötaste Kasper föddes 080718 ♥
  • Anonym (knölen)

ok, tack! Det kan ju mkt väl vara samma sak..Hoppas det

• Moi

Precis som Annaloo säger så är det förmodligen en ledknuta! En sk Ganglion, googla på det så får du se
    Jag har en på handleden!

Men kontakta VC om du är orolig.

• Anonym

Det ar formodligen ett ganglion (ledknuta) jag har haft flera stycken och de ar totalt ofarliga. Den senaste jag hade misstanktes vara brosk sa den rontgades och det finns en stor chans att din lakare erbjuder sig att punktera den med en nal. Du behover inte vara orolig att det ar nagot allvarligare da risken ar minimal men det ar bra att lata nagon ta en titt, framforallt sa att du kan sluta oroa dig.

• Eisa

Hårda oömma knölar på fingerleder har jag sett kompisar som fått, så det verkar inte helt ovanligt. De består av brosk? tror jag... Kanske är ganglion som de andra skriver.

Canceroron kan du släppa här och nu. Inte typiskt cancer på något sätt.

• Anonym (knölen)

Tack snälla ni för era svar! Nu känner jag mig mkt lugnare!

Svar på tråden Knöl i fingret :-(