• fam kaos

Hur farligt är vörtbröd för en tiomånaders. Snabba svar helst.

Vi gjorde imorse misstaget att ge vår minsting en båtmacka med vörtbröd, han gnagde mest på den men fick ju ändå i sig lite.
    Ca en timme senare började han gallskrika och vred sig, sen somnade han i vagnen men grät då och då i sömnen. Först efter nån timme kom vi på att det kanske kunde vara vörtbrödet. Är det farligt för små bebisar eller bara olämpligt?

• Svar på tråden Hur farligt är vörtbröd för en tiomånaders. Snabba svar helst.
  • AW76

Min 10-månaders har fått smaka vörtbröd, hände ingenting..

• mandelblomma

har aldrig hört att det skulle vara farligt :)

• AW76

Kanske inte svar på din fråga, men jag tror inte vörtbröd är nån fara. Du får väl kolla innehållet om det kan vara nåt som han reagerar på.

• fam kaos
    MammaHela skrev 2008-12-21 12:38:55 följande:
    Jag tror inte att det är farligt alls. Han skrek kanske för att han var trött, och sen så drömde han kanske mardrömmar...
    Nej nej absolut inte, han hade rejält ont, det är inte att ta miste på. Magknip förmodligen men vad skönt att det iallafall inte är farligt för honom.
  • Nyfiken gul

det är på intet sätt farligt - men det kanske är lite för starkt för lilla magen?  så det kanske var det han reagerade på?

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • fam kaos
    Nyfiken gul skrev 2008-12-21 12:57:52 följande:
    det är på intet sätt farligt - men det kanske är lite för starkt för lilla magen?  så det kanske var det han reagerade på?
    Ja det var nog det, han är ganska känslig med sin mage. Usch vad dum man känner sig men som sagt, skönt att det inte var farligt. Nu dröjer det innan han får vörtbröd igen
  • Bitja

jag har också en 10-månaders pojk och han har ätit vörtbröd flera ggr. Inget har hänt och han gillar det

Svar på tråden Hur farligt är vörtbröd för en tiomånaders. Snabba svar helst.