• Nico och Dylans mamma

Saker som funkat för er att sätta igång förlossningen med?????

Är det något som ni gjort som funkat för er att få igång förlossningen med?
    Och nu menar jag inte när ni gått över tiden för då kunde det ändå ha satt igång.
    Nu menar jag typ 2-3 veckor innan?

Typ färdknäppen sprungit i trappor osv.

• Svar på tråden Saker som funkat för er att sätta igång förlossningen med?????
  • snappi81

Målade en altan (upp och ner för stegar, satt mycket på huk) 3 dagar innan lillen kom men sen om det berodde på det eller inte låter jag va osagt!

Linus 070808 ----- Bf pyret 090721
  • FridaT

Jag åt en hel annanas och färdknäppte två gånger igår, inte ett endaste tecken Har 3dgr kvar...

Så jag vill också ha tips tack!

• Tinkerbelle

Vila

Försökte massa "knep" från v. 38 och några dagar innan BF tröttnade jag på det för det gav nada resultat så jag bara vilade. Allt startade så fint på BF +3.

(¯`°?.¸ ღ♥ Vår Älskade Tyra och Lillebror i magen BF feb 09 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Tvåbarnsmor

Jag gjorde en liten yoga-övning som jag läste om i någon tråd här.
    Stå med fötterna i bredd med axlarna och rulla enbart överkroppen, fram, höger, bak, vänster som i en cirkel ungefär.

Sen en annan är att du kan sitta på huk och luta dig mot en soffa/stol eller något. Det hjälper den lill* ner i bäcken.

Jag vet inte om detta gjorde något för mig eller om det var dags men dom två grejerna gjorde jag och på natten började förlossningen. 6 ½ timme senare var han ute :)
    Lycka till, hoppas det fungerar och att det var det som startade det för då kan det ju hjälpa lite på traven!

• LykkeLee
    Tvåbarnsmor skrev 2008-12-21 14:44:26 följande:
    Jag gjorde en liten yoga-övning som jag läste om i någon tråd här. Stå med fötterna i bredd med axlarna och rulla enbart överkroppen, fram, höger, bak, vänster som i en cirkel ungefär. Sen en annan är att du kan sitta på huk och luta dig mot en soffa/stol eller något. Det hjälper den lill* ner i bäcken. Jag vet inte om detta gjorde något för mig eller om det var dags men dom två grejerna gjorde jag och på natten började förlossningen. 6 ½ timme senare var han ute :) Lycka till, hoppas det fungerar och att det var det som startade det för då kan det ju hjälpa lite på traven!
    Vilken vecka var du i då??
  • Emerald88

Gick en långpromenad på 3 km och åt wasabi dagen innan förlossningen satte igång. Var i v.40+3 då.

• EliWen

Jag tror jag har provat allt Är på BF +21 idag....så jag ger inte så mycket för knep.

BF 2008-12-01 - Men kom ut nu då!!!!
Svar på tråden Saker som funkat för er att sätta igång förlossningen med?????