• B Elanna

Ont i fötterna i v.38, men inte pga. svullnad?!

Hallo!

När jag vaknade upp i förrgår morse hade jag så hysteriskt ont i vänster häl i "trampdynan". Hade inte gjort nåt speciellt dagen innan, men tänkte att jag kanske hade gått några steg för långt mot vad min kropp orkade med. Så jag vilade precis hela dagen igår.

Men sen när jag vaknar upp idag så har jag fått ont i höger fot också....på den främre "trampdynan"!? Tycker det hela är mystiskt...mina fötter är inte svullna alls såvitt jag kan se?! Det gör bara ont när jag lägger tyngd på trampdynorna eller försöker gå...inte annars.

Någon som vart med om samma sak eller har tips på vad man kan göra? Kan stödstrumpor hjälpa i ett sånt här fall?

Ha det gött!

//B Elanna, v.38+1

• Svar på tråden Ont i fötterna i v.38, men inte pga. svullnad?!
  • Inka77

Hejsan,
    hade också så där jätteont i fötterna för någon vecka sedan. Det var när det var som varmast och fötterna had esvullnat lite. Det var en pina att gå på toaletten på natten. Hårda golv och dåliga skor var hemskt. Nu har det dock gått tillbaka lite och jag försöker att bara gå i "riktiga" skor. Vet inte vad detta beror på, men ett tag var jag inne på att det var för att kroppen inte var van vid den extra tyngden, men det kanske inte var
    riktigt. Tror mer på svullnaden.

InKa v 36

• mussukka

Jag hade ont i min vänstra fot(övre "trampdynan" från att jag var i v.30-33 ung...var hos läkaren o han hade ingen annan förklaring än att det hade samlats väldigt mycket vätska just där och att d trycker på nerverna i foten lr nåt liknade!!

Det gick iaf över men svullnaden har jag kvar.

Efter nån vecka åkte jag in på akuten o blev inlagd på sjukhus pga detta och håll i bröstet(kom hem för bara några dagar sen)
    Dom misstänkte blodpropp men hittade inget.

Jag vill inte skrämma upp dig:/men om du får jätteont o d inte går över är det nog bäst o prata med en läkare men troligtvis är det vätska!!

• Babycham

Jag hade oxå jätte ont under trampdynerna i slutet av min senast graviditet, brukade prova att variera med skor.. blev lite bättre av det. Jag hade kvar detta några månader efter förlossningen oxå.. Mitt berode inte på vätska.. eftersom jag inte var svullen.. vet ej vad.

• Ask Embla

Vet inte, men en teori kan vara att det finns olika punkter under och kring foten. Som när man får zonterapi Vet att jag läst på flera ställen om en zon som sitter presic ovanför hälen, på båda sider om hälsenan; det ska vara livmodern!!! Vissa källor säger att man ska vara mycket försiktig med att massera där, medans andra säger att det är bra att stimulera just den zonen. Man vet inte riktigt vad man ska tro, så jag har varit försiktig!!

Svar på tråden Ont i fötterna i v.38, men inte pga. svullnad?!