• Februarii

Jag vill ha tips på huskurer mot förkylning och halsont! Måste få tillbaka mitt smak- och luktsinne innan jul!

Just nu skulle jag lika gärna kunna äta papper till middag och så vill jag INTE känna när julbordet är uppdukat

• Svar på tråden Jag vill ha tips på huskurer mot förkylning och halsont! Måste få tillbaka mitt smak- och luktsinne innan jul!
  • Panda87

jag tar alltid kanjang då jag e förkyld... vet inte riktigt hur dte hjälper men hjälper gör det.  finns i mataffärer och apotek

• Pimpinellan

Drick varmt vatten med honung och ingefära i. Smakar apskaft,men hjälper mot halsont.

• Karlsson

Jag tycker mucoangin (stavning???) hjälper de mest akuta i halsen, den bedövar liksom.Jag brukar ha den så långt ner i halsen som det bara går utan att man sväljer den. Men ska man äta är det inte någon vidare lösning

Jag brukar också göra en drink genom att pressa 1 apelsin, 1 grape, 1 citron i juicepressen. Mixa i 2 kiwi och 3 vitlöksklyftor. Häll upp det i ett stort glas. Dessa drinkar tar jag minst ett par om dagen när jag är dålig

• Småkottarna

Jaghade samma probledm som du, blixterförkyld och trodde julen skulle bli en plåga. Köpte echinagard för första gången i mitt liv och gjorde som det stod, drack 20 droppar en gång i timmen hela första dagen och sedan 20 droppar 3 ggr om dagen i typ 2 dagar, och förkylningen är som bortblåst. Har endast pyttelite rethosta kvar. Detta var en förkylning som annars sitter i VECKOR på mig så jag blev verkligen glatt positiv till echinagard!

Svar på tråden Jag vill ha tips på huskurer mot förkylning och halsont! Måste få tillbaka mitt smak- och luktsinne innan jul!