Jag vill ha tips på huskurer mot förkylning och halsont! Måste få tillbaka mitt smak- och luktsinne innan jul!
Just nu skulle jag lika gärna kunna äta papper till middag och så vill jag INTE känna när julbordet är uppdukat
Just nu skulle jag lika gärna kunna äta papper till middag och så vill jag INTE känna när julbordet är uppdukat
jag tar alltid kanjang då jag e förkyld... vet inte riktigt hur dte hjälper men hjälper gör det. finns i mataffärer och apotek
Drick varmt vatten med honung och ingefära i. Smakar apskaft,men hjälper mot halsont.
Jag tycker mucoangin (stavning???) hjälper de mest akuta i halsen, den bedövar liksom.Jag brukar ha den så långt ner i halsen som det bara går utan att man sväljer den. Men ska man äta är det inte någon vidare lösning
Jag brukar också göra en drink genom att pressa 1 apelsin, 1 grape, 1 citron i juicepressen. Mixa i 2 kiwi och 3 vitlöksklyftor. Häll upp det i ett stort glas. Dessa drinkar tar jag minst ett par om dagen när jag är dålig
Jaghade samma probledm som du, blixterförkyld och trodde julen skulle bli en plåga. Köpte echinagard för första gången i mitt liv och gjorde som det stod, drack 20 droppar en gång i timmen hela första dagen och sedan 20 droppar 3 ggr om dagen i typ 2 dagar, och förkylningen är som bortblåst. Har endast pyttelite rethosta kvar. Detta var en förkylning som annars sitter i VECKOR på mig så jag blev verkligen glatt positiv till echinagard!