• Tingan

Hjälp! vill att mitt hem ska lukta jul!

Vill ha tips på typiska juldofter att sprida i hemmet som man kan handla på typ ikea, mataffären osv. Men vilka dofter är riktigt juliga och luktar mycket? det kan va allt från doftljus, kryddor tvålar osv bara jag får den där härlig julkänslan som dofterna sprider!

• Svar på tråden Hjälp! vill att mitt hem ska lukta jul!
  • Charmiz

Köp apelsiner som du trycker in kryddnejlika i... Finns inget som sprider jullukter som det tycker jag.

• pinglanmadde
    Svar på #1
    Precis vad jag tänkte säga
    le och var glad, ty det kunde varit värre.
  • Lalalong

Det som doftar mest jul av allt tycker jag är doften av Hyacint! Mmm, det är gott och juligt. 

Sen är glöggdoft väldigt juligt tycker jag. Men man kan ju inte ha en gryta glögg på spisen hela julen för att få juldofter så...  Men jag vet inte, det finns kanske doftljus eller så som luktar glögg
  • lunkentuss

De luktar jul när man griljerar julskinkan i ugnen :)
    O när man bakar pepparkakor :)
    Hyacint luktar massor oxå

• Tingan

ja just det så hette de dum fråga men finns det bland kryddorna?

• vackrastarflow

julgran är det absolut bästa! så in med den

sen gillar jag vaniljdoft, för det är en så varm doft. vaniljljus är lätt att få tag i.

• Tingan

tyvär e pepparkakorna redan klara och man vill ju ha de härliga dofterna på julafton med... nån som vet var det finns doft ljus med juldofter?

• flippertjejen

Hela nejlikor säljs på påse bland kryddorna i mataffären. Jag satte nejlikor i apelsiner idag (jag sticker hål med tandpetare först), sedan brukar jag hänga röda sidenband om och hänga upp dem i ett köksfönster

• Alvi

Såg att man kunde göra en pepparkakskrans - det borde ju lukta jul! Köp en burk pepparkakor, sätt ihop dem omlott liksom, med smält socker och häng upp nånstans!

Själv har jag en burk med nejlikor som står på köksfläkten, mmm.....!!!

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • SanSin

Det finns typ julgranslukt på sprayflaska...har själv inte provat...=)

Svar på tråden Hjälp! vill att mitt hem ska lukta jul!