• Anonym

Dotterns bröstvårtor syns inte...

Min dotter som är 1½ år har inga synliga bröstvårtor. Hon är lite rund och huden går liksom inåt i vårtgården. Ett hål som en liten navel.
    Ska det va så på småtjejer? Har aldrig sett en så liten naken tjej förut.
    Kommer knopparna att växa ut sen eller?

• Svar på tråden Dotterns bröstvårtor syns inte...
  • Anonym

Det är väl så på många små barn?

Jag hade så,och mina döttrar hade så då de var små..
    Tror även att mina systrars döttrar hade så då de var små...
  • Anonym (g)

Hittade något på nätet från en 17-årig tjej...

Hej, jag är en 17-årig tjej med ganska stora bröst, men mina bröstvårtor går inåt. Varför? Kommer de att komma ut senare?

Lotta Sjöblom, sexualrådgivare och barnmorska, svarar:
    Bröst ser ju väldigt olika ut hos olika kvinnor, och det är inte alls ovanligt att bröstvårtorna går inåt. Oftast växer man ifrån det så att säga, dvs de vänder sig utåt med tiden, men så går det inte alltid. Det går bra att amma med bröst som har inåtvända bröstvårtor, om det är något du funderar på.

• Anonym

Är 30år och har mina inåt. Har komplex för det men har kunnat amma mina barn med amningnapp första tiden och även utan.
    Men inte ska väl små barn har utstående bröstvårtor,sånt växer ju till sig när brösten börja växa (om man inte blir som mig då)

• Anonym

Det var jag som skrev 1:a anonyma under trådstartaren

Både mina&dotterns bröstvårtor har "kommit ut" nu..
    Dottern är 3 år...
    Och jag är gammal:)
  • Anonym

Tack för era svar...
    jag har som sagt inte sett några småflickor innan, eller det har man väl gjort på nån strand eller så, men jag har aldrig tänkt på att de kan gå inåt.
    jag har försökt att titta på ett kort på mej själv när jag va liten (ca 6 mån) och då ser det ut som att jag hade mina knoppar.
    Jag vill inte fråga min mamma eller bvc om det här, för jag tycker att det är lite genant.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-12-21 22:11:34 följande:
    Tack för era svar... jag har som sagt inte sett några småflickor innan, eller det har man väl gjort på nån strand eller så, men jag har aldrig tänkt på att de kan gå inåt. jag har försökt att titta på ett kort på mej själv när jag va liten (ca 6 mån) och då ser det ut som att jag hade mina knoppar. Jag vill inte fråga min mamma eller bvc om det här, för jag tycker att det är lite genant.
    Men det är nog som anonym nummer 3 skriver,att det olika från person till person..
    Jag vet många vuxna kvinnor som har innåtväxta bröstvårtor..
  • Anonym (a)

jag har inåtvända o har alltid haft. hatar det så mycket. vill operera det en dag...

• Anonym
    Anonym (a) skrev 2008-12-21 23:51:59 följande:
    jag har inåtvända o har alltid haft. hatar det så mycket. vill operera det en dag...
    Jag har läst om det här i flera tidningar förrut..
    Där stog det att man ska dra flera gånger om dagen (där bröstvårtorna sitter)..
    Så tillslut får man till en liten bröstvårta,vet inte om det stämmer....
    Det kanske är något du testat redan?
  • Anonym

Jag hade inåtvända som barn men fick bröstvårtor när jag kom i puberteten.

• Anonym (a)

Tack för tipset :) den ena är helt inne, den kommer aldrig ut.. Det kliar och ibland blöder det lite...tror att det är för att den aldrig kommer ut i luften men vet inte?!
    Den andra kommer ut ibland, men det gör ont o kliar emellanåt i den med. känns som ngn infektion som kommer o går.

• Anonym

Har du testat att smörja med brösvårtskärm?..

Testa det annars!
    Anonym (a) skrev 2008-12-22 00:19:07 följande:
    Tack för tipset :) den ena är helt inne, den kommer aldrig ut.. Det kliar och ibland blöder det lite...tror att det är för att den aldrig kommer ut i luften men vet inte?! Den andra kommer ut ibland, men det gör ont o kliar emellanåt i den med. känns som ngn infektion som kommer o går.
  • Anonym
    Anonym (a) skrev 2008-12-21 23:51:59 följande:
    Kan man operera? Hur? Jag är 30 och har inte lärt mig leva med det än. Känns så osexigt när dom inte finns där. Hatar hatar hatar.
Svar på tråden Dotterns bröstvårtor syns inte...