• Anonym (Dottern)

Hjälp fort! Någon som vet om det är ngn väntetid på NÄMNDEMANSGÅRDEN?

Min pappa bröt ihop totalt idag. Och för första gången i sitt liv sa han att han ville till nämndemansgården. han har tydligen hört nåt om det innan. Det är ju ett behandlingshem. Det är det i skåne han ville till.
    Han skriker efter hjälp.
    Han är totalt utarbetad. har eget företag som snart kommer köras i botten pga att han är helt slut.
    Han är ölalkoholist sen han var i nedre tonåren. Idag är han runt 50.
    Så som sagt. ghan har brutit ihop många ggr innan på sista tiden och misslyckats med att sluta dricka varje gång han provat.
    Men idag var första gången han nämnde behandlingshem. Han har alltid blivit arg innan under åren när vi föreslagit det.
    Men nu vill han dit!
    Iof var han full när han sa det men tror han verkligen menar det.
    Ringde deras akutnr nu ikväll.
    Men hon kunde inte ge någon info om det fanns plats osv.
    Så jag ska ringa imorrn bitti kl 8.
    Jag får ju svar då men tänkte ändå kolla om nån vet om de brukar ha någon väntetid nu runt jul eller om det brukar finnas plats akut.
    Han vill åka redan imorrn och jag ska göra allt för att han ska få komma in. Vi har ca 30 mil dit.
    Jag vet att drar det ut på tiden så kommer han ändra sig o skita i det sen.
    Så det måste ske snabbt nu.
    Någon som har en aning om hur det ser ut med plats för nya patienter?
    MKT TACKSAM FÖR SVAR!!!!!!

• Svar på tråden Hjälp fort! Någon som vet om det är ngn väntetid på NÄMNDEMANSGÅRDEN?
  • Anonym (hoppas)

Jag lider verkligen med dig...och hoppas det löser sig för din pappa... Hoppas det finns en plats till honom nu när han verkligen vill dit.
    Vet tyvärr inte nåt om intagandet eller om det finns plats. Lider så otroligt mycke med dig...

*Lycka Till*

*KRAM PÅ DIG/ER*

• Anonym (Dottern)

Ingen?
    Usch. Kommer inte kunna sova nåt inatt heller....

• Anonym (Dottern)

Anonym (hoppas) skrev 2008-12-21 22:18:38 följande:

Jag lider verkligen med dig...och hoppas det löser sig för din pappa... Hoppas det finns en plats till honom nu när han verkligen vill dit. Vet tyvärr inte nåt om intagandet eller om det finns plats. Lider så otroligt mycke med dig...*Lycka Till**KRAM PÅ DIG/ER*
    Tack så mkt
    Behöver verkligen allt lycka till vi kan få. Eller iaf pappa.
    Han är världens underbaraste och hjälpsammaste pappa som tyvärr har fått alkohol djävulen i sig!
    Fan va jag hatar alkohol.
    Jag är inte kristen så och vet ej vad jag tror på men jag ber till gud ikväll att det ska finnas plats imorrn och att pappa kan få komma dit. Är isf den bästa julklapp han kan ge oss och sig själv!
    Tack igen. Kram
  • Anonym (J)

Hoppas att det löser sig, Nämndemannsgården är tydligen helt fantastiskt har jag hört.
    Men tänk på att det KOSTAR, och en hel del om jag inte har helt fel för mig, men det kanske inte spelar någon roll just nu.

• Anonym (Dottern)

Anonym (J) skrev 2008-12-21 22:25:40 följande:

Hoppas att det löser sig, Nämndemannsgården är tydligen helt fantastiskt har jag hört.Men tänk på att det KOSTAR, och en hel del om jag inte har helt fel för mig, men det kanske inte spelar någon roll just nu.
    Tack.
    Ok. det låter bra. har oxå hört det.
    Jodå. jag vet att det kostar. pappa sa nåt om runt 50000:-
    Men det spelar ingen roll. Det får kosta vad det kosta vill.
    Jag tror pappa har så han kan ordna pengar. Annars lånar han det på huset eller nåt.
    Vi har nog utrymme så vi kan låna upp det vårt hus oxå annars och det gör jag med glädje. Pappa har hjälpt oss med så otroligt mkt så det är det minsta vi kan göra.
    Håll tummarna för att de har en ledig plats åt honom redan imorrn!
  • Anonym (xx)

Hej

Jag vet inte, är nämndemansgården privat?
    Som jag tror så är det ett bistånd från socialtjänstens missburkssekreterare. Det ska göras en utredning, tas beslut om etc etc etc...
    Inte alltid så lätt som det borde vara!

Ring i morgon bitti, hör efter läget. Ring också till socialtjänsten och hör om de kan hjälpa dig, för det är faktiskt deras jobb.

Lycka till och uppdatera gärna!

• Anonym (Dottern)

Anonym (xx) skrev 2008-12-21 22:39:26 följande:

HejJag vet inte, är nämndemansgården privat?Som jag tror så är det ett bistånd från socialtjänstens missburkssekreterare. Det ska göras en utredning, tas beslut om etc etc etc...Inte alltid så lätt som det borde vara!Ring i morgon bitti, hör efter läget. Ring också till socialtjänsten och hör om de kan hjälpa dig, för det är faktiskt deras jobb.Lycka till och uppdatera gärna!
    Nä den är väl privat vad jag förstått det som.
    Då behövs det väl ingen utredning?
    Man betalar ju själv liksom...
    Jodå. Ska uppdatera om och när jag orkar. beror helt på resultatet imorgon...
    Tack.

Ska försöka sova nu. min man går upp o jobbar om några timmar och jag har min lilla son att ta hand om imorrn bitti. har inte sovit på snart 2 dygn.. Sååå trött. och så detta med.
  • Anonym (J)
    Anonym (xx) skrev 2008-12-21 22:39:26 följande:
    HejJag vet inte, är nämndemansgården privat?Som jag tror så är det ett bistånd från socialtjänstens missburkssekreterare. Det ska göras en utredning, tas beslut om etc etc etc...Inte alltid så lätt som det borde vara!Ring i morgon bitti, hör efter läget. Ring också till socialtjänsten och hör om de kan hjälpa dig, för det är faktiskt deras jobb.Lycka till och uppdatera gärna!
    Jag är nästa helt säker på att det är privat. Det behövs ingen utredning i den bemärkelsen för att få komma dit. Utan det är privatpersoner som själv tar kontakt med dom osv.
Svar på tråden Hjälp fort! Någon som vet om det är ngn väntetid på NÄMNDEMANSGÅRDEN?