• fam kaos

Lugn rogivande godnattmusik till tiomånaders och till fyraåring, tips?

Nån som har tips? Det behöver inte vara samma musik till båda barnen. De ska få varsin cd spelare i julklapp och det ska då förlja med nån skiva med lugn musik för dem att somna till.

• Svar på tråden Lugn rogivande godnattmusik till tiomånaders och till fyraåring, tips?
  • memlan83

Jag själv är ute efter samma sak, just nu har jag bränt en egen med bla låtar från "Barn på nytt" (massa svenska kända artister som sjunger Astrid Lindgren, kanonbra skiva!)

♥ William ♥ 6/5-06 & ♥ Elliot 13/10-07 ♥
  • fam kaos

Hade hoppats att nån hade tips på lugna barnvisor.

Hittade sov på min arm med Carola, jag undrar hur den är.

• Miow

Jag beställde via liberos poängshop en lung skiva med vagggvisor utan text, klassiska vaggvisor som trollmor, sov du lilla videung. Min dotter somnar till denna varje kväll. Vet ej om det går att beställa utan sk poäng men värt att kolla... I alla fall till den yngsta kanske?

• Sailor

tror det finns en som heter regnbågslandet el. liknande. jag har själv inte hört den men jag har hört att den ska vara bra.

• fam kaos
    Miow skrev 2008-12-21 22:43:02 följande:
    lugn skiva eller lung... :)
  • Hanna36

Lukas somnade alltid till "Kärlekssånger till et barn" när han var bebis..

• lilla sandra

Ska väl finnas nån skiva av Carola, typ vaggvisor till ett barn lr nått liknande.
    DEN är bra. Passar till alla åldrar enligt mej.

• Mollymajs

Vi har en skiva som heter Nu ska vi sjunga. Den spelar först 23 lugna sånger med sång o sen alla låtarna instrumentalt en gång. Våran tjej har haft den sen hon va strax innan 1 år ca o lyssnar på den varje kväll vid läggdax.

• kaveldun
    fam kaos skrev 2008-12-21 22:39:51 följande:
    Hade hoppats att nån hade tips på lugna barnvisor.Hittade sov på min arm med Carola, jag undrar hur den är.
    Min son somnar till den varje kväll och jag tycker att den är jättemysig!
    Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
  • maadicken

carolas sov på min arm är helt underbar! sonen somnar till den varje kväll nu mer. spelade den mycket för honom när han var bebis oxå.

sen om man inte är så troende så kanske det är lite mycket jesus och gud svammel, men för denna skivan kan jag ha överseende med det

(¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • solida

Min son har en skiva som kort och gott heter Godnattvisor. Den har alla möjliga visor, alla man känner till coh några man kanske inte känner till. Hur bra som helst! Den är prick 30 min lång, det är lagom. Han har somnat till den sen han var 6 mån, nu blir han snart två år.

Vi fick den genom barnens bokklubb, och den är jättebillig! titta här:

www.barnensbokklubb.se/bbk2/produktinfo.aspx

• fam kaos
    solida skrev 2008-12-23 20:24:11 följande:
    Min son har en skiva som kort och gott heter Godnattvisor. Den har alla möjliga visor, alla man känner till coh några man kanske inte känner till. Hur bra som helst! Den är prick 30 min lång, det är lagom. Han har somnat till den sen han var 6 mån, nu blir han snart två år. Vi fick den genom barnens bokklubb, och den är jättebillig! titta här:www.barnensbokklubb.se/bbk2/produktinfo.aspx?...
    Verkar jättebra, men måste man vara medlem för att köpa den?
Svar på tråden Lugn rogivande godnattmusik till tiomånaders och till fyraåring, tips?