Hur diagnostisera cancer? Illamående och viktnedgång gör mig orolig för cancer..
Jag har egentligen mått halvtaskigt i 1,5 år men senaste månaderna har det blivit värre..
Jag har återkommande huvudvärk, oftast varje dag, sedan 3 månader tillbaka.
Jag mår attackvis väldigt illa - kommer helt oväntat och ofta på morgonen när jag går upp.
Jag är 168cm lång och vägde för 2 månader sedan 60kg och är nu nere på 55,7 kg utan att ha tränat eller gjort något alls för att gå ner i vikt. Har helt enkelt tappat aptiten lite...
Jag upplever att jag är väldigt mycket tröttare kroppsligt vid fysisk ansträngning. Tex gick jag lätt en powerwalk på 1,5 timme för ett år sedan och nu blir jag trött av att kratta i ett par minuter...
Pga lite olika symptom såsom lättare nedstämdhet, huvudvärk och illamående och yrsel diagnostiserades jag för 2 månader sedan för depression och ångest. Jag äter Setraline sedan dess. Egentligen upplever jag mig inte själv som deppig, men efter hur många läkarbesök som helst och ingen hittar något fel så tänkte jag att det är värt ett försök med antidepp tabletter...
De har tagit alla standard blodprover på leverfunktion, sköldkörteln, hb, sänka, vätskebalans, vita blodkroppar. Det har gjorts ett ultraljud på magen och ett på hjärtat eftersom jag har oförklarlig arytmi. En vanlig lungröntgen har gjorts pga långvarig hosta.
Men alla prover som tas ligger inom referensvärdena. Förutom s-kortisol som låg precis på gränsen till för lågt.
Har en tid i januari för CT av huvud och magnetröntgen av nacken.
Jag är livrädd för cancer och nu när jag googlade på "viktnedgång och illamående" så står det på vårdguiden "Vid cancer är illamående, trötthet och viktnedgång vanliga symtom".
Oron blev tusen resor värre.
Usch, jag är så orolig för att alla mina symptom ska vara cancer och ingen hittar var cancern sitter. Att den missas och jag inte behandlas i tid och dör.
Känner mig så deppig och vet inte vad jag ska ta mig till. Vikten rasar, illamåendet släpper inte och jag känner mig bara konstig. Ibland har jag lite tryck över bröstet, eller över lungorna om jag andas. Ibland har jag hjärtklappning..
Jag önskar att det fanns någon sorts röntgen man kunde göra på hela kroppen och utesluta tumörer någonstans i kroppen, men det gör det väl inte...
Min läkare tycker nog mest att jag är hypokondirsk :(
Men jag känner mig övertygad om att något är fel och det känns som att jag inte kan bli lycklig och njuta av våra två barn innan jag friskförklaras från den cancer jag är säker på att jag har...