• Malin 74

Ångest och tryck över bröstet

Känner mig så liten och rädd!Har ångest och tryck över bröstet,har ju en hjärtsjukdom så jag tror ju direkt att det är hjärtat som spökar.Men jag vet innerst inne att det är ångesten!Är superstressad inför jul,detta är säkert kroppens sätt att tala om att jag måste ta det lugnt.Jag kan inte sova,det kryper i hela kropen.Ångesten vill inte släppa greppet om mig!Fan,orkar inte.Inte nu,hur ska jag klara av att fira jul?Får panik bara jag tänker på det,kommer inte att fixa det!Faan!

• Svar på tråden Ångest och tryck över bröstet
  • Anonym

Kära du! Det låter verkligen jobbigt.Jag har nog varit likadan men kanske inte så farligt nu. Tror du att det skulle gå att minska på alla krav inför julen?
    Är kraven dina egna eller omgivningens?
    När man inte kan sova är det en varningssignal som är allvarlig.
    Kan du ringa till vårdcentralen i morgon och berätta om din rädsla inför julen, sömnsvårigheterna och ångesten?
    Du kanske kan få några sömntabletter över julen eller något ångestdämpande?
    Sedan ska du nog se till att få en läkartid så att man kan utreda det här på riktigt.
    Det kan faktiskt gå över snabbare är man tror om man får hjälp!
    Kram

• Anonym

Jag vet hur jobbigt du har de, tro mig, jag har varit där själv väldigt länge !
    Jag vet att Julen är fruktansvärt uppstressande, men jag vill ändå fråga dig, vad är de som stressar just dig så inför Julen ? :)

Kram !

• Malin 74

Allt!Men det värsta är att vi blir många,jag fixar inte att vara med många!Sen har jag för höga krav på mig själv!Allt måste inte vara perfekt,det behöver inte vara pedantiskt städat!Man måste kanske inte baka hur många sorters fika som helst.Tror jag måste släppa lite krav...

• Anonym

Oj, såg ut som om de va jag själv som skrivit de du skrev nu.
    Iaf...jag löste de som så att jag va bara med en liten stund ( nu vet ju iofs inte jag om du har bjudit hem alla ?), sen vill jag också att allt ska vara perfekt, med städing, mat och hela kittet.
    För de första så har jag tagit hjälp av mina nära, vi hjälps åt med allt, bar de underlättar, sen har vi städat på längre sikt i år, inte stressstädat dagarna innan. Vi gjorde städning till ngt skoj, hela familjen. Men dessa förbaskade KRAVEN man har, dom tar tid att släppa på, men är iaf på väldigt god väg.
    Jag har en förmåga att tro att jag kan göra 10 saker sammtidigt, dessutom ska de gå så fort som möjligt med...

• Malin 74

Jag är precis likadan!Jag tänker faktiskt göra så att jag går undan,när jag känner att nu orkar jag inte!Detta får faktiskt gästerna acceptera!Maken får ta hand om dom :)

• Malin 74

Samma sak inatt igen.Skitjobbigt!,vågar inte somna...

• fairyfloss

Jag kände precis likadant som du när vi julhandlade. Var tvungen att sätta mig ner på huk och ANDAS, mitt i affären, för jag fick panikångest. Men jag har bestämt att jag inte får stressa. Julen ska vara mysig och avstressad, det GÖR inget om det inte blir några köttbullar (eller mamma scans färdiglagade). Det som är viktigt är gemenskap och kärlek och julmys! (Nej jag menar inte FL-mys.) Det GÖR inget att det är köpeknäck och annas pepparkakor. Sänk ribban! Det är helt okej!! Kram!! Ta hand om dig.

• Malin 74

Hde en av mina värsta attacker inatt,var tvungen att ta 2 extra lugnande.Kröp in i makens famn och grät mig till sömns....

Svar på tråden Ångest och tryck över bröstet