• W E M där

Vanligt att kräkas då man har feber (barnet 2 ½ år)?

Vår dotter på 2 ½ år har närmare 40 graders feber. Nu då jag tittade till henne i sängen, satte hon sig upp och "ulkade". Det kom dock inget. Hon har knappt fått i sig något under dagen. Endast lite blåbärssoppa och lite vatten. Är det vanligt att man kräks då man har hög feber? Kanske är det även vinterkräksjuka på gång... hoppas inte det!

• Svar på tråden Vanligt att kräkas då man har feber (barnet 2 ½ år)?
  • LottaRos

Min ena kille (snart 5) hade över 40 graders feber igår.
    Han kräktes rejält två gånger, men sen inget mer.
    Jag tror att det berodde på febern för de två gånger han kräktes var när han hade sina högsta febertoppar.

• stockholmsmamman

tror att dte är ganska vanligt men det ska inte pågå i mer än max tre dygn. ring sjukvårdsupplysningen om du är osäker, det kan ge råd

• Majsan71

Min äldste son har alltid kräkts i samband med feber. Det är inte helt ovanligt att barn gör det så förhoppningsvis är det "bara" febern som gör det (feber är såklart tillräckligt illa men kräksjuka är ännu värre).

• Fru Humla

våran äldsta har alltid kräkts vid hög feber. hon har varit mer "tillförlitlig" än termometern. går febern över 39,6 så har hon alltid spytt osm en gris. så fort alvedonet gått ur så att febern stigit över så har hon spytt. så har hon varit sen hon var liten, jättejobbigt. de råd vi har fått är att alltid ge alvedon och ipren vid fasta tider under några dagar så att febern aldrig går upp. eftersom man blir slappare av att kräkas också så är det bättre att använda medicin för att hålla ner.
    hoppas ni blir friska till jul, kram

Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
  • strandsnäcka

Samma här. Vårt barn kräks vid hög feber.
    Jobbigt för dem, de små stackarna.

• ejja81

min tjej har kräks flera gånger vid högfeber,,men ni får avvakta å se för det går ju kräksjukor nu

• Majamjau

Vår tjej har kräkts ibland vid hög feber...

Svar på tråden Vanligt att kräkas då man har feber (barnet 2 ½ år)?