• Nunnigumsi

Hur stickar man raggsockor?

Kan absolut ingenting..finns det nån här som kan dela med sig? Eller tipsa om nån sida på internet, där man kan lära sig?

• Svar på tråden Hur stickar man raggsockor?
  • Nunnigumsi

Hmm..kan typ skillnaden mellan aviga och räta maskor..

• Nunnigumsi

Tack..har kikat..men var hittar jag hur man lär sig?

• mimmi 1

det är svårt att förklara i text... speciellt hälsteget... men jag hoppas du hittar nån som kan visa dej, det är det bästa...
    jag har alltid stickat raggsockor till familjen, men som sagt, svårt att förklara...

• Klantus

Ja det är nog lättast om du börjar prova lite själv å provar dig fram.. Finns ju vissa hälar som är lättare än andra... Men jag håller med om att det är svårt att förklara.. :) Prova lite å hör av dig när du stöter på problem :)

• Viewsonic

Skaffa en stickbeskrivning. Men om du inte kan sticka så bra, ska du inte prova med något lättare först?

• Nunnigumsi

Tack..vad gulliga ni är..
    Klantu..superbra länk..ska kolla och se om jag fattar något..hihi!

• Knitting Angel

Om du är bra på engelska kan jag rekomendera

www.valleycafe.com/knitting/sock-pattern.html

Mönster på Nort Country Cotton Socks
    Har stickat dem själv och tycker att det är ett bra mönster

Film liten bit ner på sidan om hur man gör hälen
    www.knittinghelp.com/videos/advanced-techniques

Har du frågor kan du fråga och jag ska göra vad jag kan för att svara och hjälpa till.

De har även förklaring på engelska om hur man stickar
    www.knittinghelp.com/videos/learn-to-knit

Vi i sverige använder kontinental/tysk stickning och inte engelsk men jag kan Kontinel uten problem och kan en del ur den engelska sticknigen.

• Nunnigumsi

Knitting Angel..tack för tipsen..är tyvärr ingen hejare på engelska..men jag kanske återkommer om jag har frågor till dig..Tack!

Ska väl låta helgerna passera, och sen slå mig på ett försök!

GOD JUL!

• mejan1973

Om du bor i stockholm så kan du alltid komma förbi min butik så visar jag gärna hur man gör.

• Finkelkeso

mejan1973 skrev 2008-12-25 15:05:18 följande:

Om du bor i stockholm så kan du alltid komma förbi min butik så visar jag gärna hur man gör.
    åh flytta till göteborg så kommer jag gärna förbi!!!! ;P
  • Nunnigumsi

Hihi..tackar..skulle ha varit perfekt..men det är 20 mil! TACK iaf!

Svar på tråden Hur stickar man raggsockor?