Hur stickar man raggsockor?
Kan absolut ingenting..finns det nån här som kan dela med sig? Eller tipsa om nån sida på internet, där man kan lära sig?
Kan absolut ingenting..finns det nån här som kan dela med sig? Eller tipsa om nån sida på internet, där man kan lära sig?
Kan du sticka?
Hmm..kan typ skillnaden mellan aviga och räta maskor..
Tack..har kikat..men var hittar jag hur man lär sig?
det är svårt att förklara i text... speciellt hälsteget... men jag hoppas du hittar nån som kan visa dej, det är det bästa...
jag har alltid stickat raggsockor till familjen, men som sagt, svårt att förklara...
Ja det är nog lättast om du börjar prova lite själv å provar dig fram.. Finns ju vissa hälar som är lättare än andra... Men jag håller med om att det är svårt att förklara.. :) Prova lite å hör av dig när du stöter på problem :)
Skaffa en stickbeskrivning. Men om du inte kan sticka så bra, ska du inte prova med något lättare först?
Tack..vad gulliga ni är..
Klantu..superbra länk..ska kolla och se om jag fattar något..hihi!
Ja den är välgjord och enkel :) Lycka till!
Tackar!
Om du är bra på engelska kan jag rekomendera
www.valleycafe.com/knitting/sock-pattern.html
Mönster på Nort Country Cotton Socks
Har stickat dem själv och tycker att det är ett bra mönster
Film liten bit ner på sidan om hur man gör hälen
www.knittinghelp.com/videos/advanced-techniques
Har du frågor kan du fråga och jag ska göra vad jag kan för att svara och hjälpa till.
De har även förklaring på engelska om hur man stickar
www.knittinghelp.com/videos/learn-to-knit
Vi i sverige använder kontinental/tysk stickning och inte engelsk men jag kan Kontinel uten problem och kan en del ur den engelska sticknigen.
I mitt förra inlägg var mönstert till barnsockar men här finns en länk för vuxensockar på engelska
www.knittinghelp.com/patterns/free-knitting-patterns-adult-slippers-and-socks
Kom på att det inte stod om det var till vuxna eller barn i ts
Knitting Angel..tack för tipsen..är tyvärr ingen hejare på engelska..men jag kanske återkommer om jag har frågor till dig..Tack!
Ska väl låta helgerna passera, och sen slå mig på ett försök!
GOD JUL!
Om du bor i stockholm så kan du alltid komma förbi min butik så visar jag gärna hur man gör.
mejan1973 skrev 2008-12-25 15:05:18 följande:
Hihi..tackar..skulle ha varit perfekt..men det är 20 mil! TACK iaf!