• mammahärochnu

Har man mycket blodkoagel i mensen vid cysta el endometrios?

Har alltid haft mer el mindre ont vid mens, vid äl och runt den tiden. Inte alltid men ofta. Har alltid mer el mindre mkt blodkoagel i mitt mensblod och kan se koagelklumpar i toaletten när jag kissat också, även dom i varierade storlekar...
    Är det normalt att ha lite, mycket el inget koagel vid mens då man inte har någon sjukdom som cysta el endo? Börjar fundera om jag kanske har det utan att veta om det. Vi har nu försökt bli gravida i 16 månader utan resultat. Äter Pergotime och ska börja kur nr 4 på måndag.

Försökt hitta något om koagulerat mensblod på sidor om endo men ej funnit något.

Så, är det troligt att jag också är drabbat el behöver jag inte oroa mig?

• Svar på tråden Har man mycket blodkoagel i mensen vid cysta el endometrios?
  • Majblomma12

Pia, jag har ingen aning, det enda jag vet är att jag alltid haft mycket koagel (dock har det blivit mer med stigande ålder) . Jag har endo men om det finns etts amband kan jag inte svara på.

• Funderaren

Jag har också blodkoagel i min mens, vissa månader ganska mycket (de månader som mensen är rikare) men jag har varken cystor eller endo så ja det kan vara helt möjligt

• mammahärochnu

Tack för era svar, känns ju lite bättre nu då det verkar normalt även om man inte har endo el cystor...

• SYLO

Ja koagelklumpar har jag gott om jämt tyvärr under mens och emellan mitt i cykeln men har aldrig funderat på om det är cysta eller min endometrios som gör det!

Men endon borde göra det. Men inte säker kan vara cysta med som spricker men alltid med mens är konstigt cystorna växer ju ett tag och spricker ju oftast när de själv känner för det så jag tror på att det är endon som gör det. Mina klumpar är stora som 5 kroner eller större....

Svar på tråden Har man mycket blodkoagel i mensen vid cysta el endometrios?