• Tiburon

HJÄLP Geleaktig avföring med lite inslag av rött/brunt???

Hej har en dotter på 3,5 månad som igår kväll bajsa med lite inslag av rött klet. Resten var gulgrönt "vanlig" bajs. I morse när jag bytte bajsblöja igen var det mer geleaktig bajs färjat svagt brungrönt. Har ni varit med om detta???

• Svar på tråden HJÄLP Geleaktig avföring med lite inslag av rött/brunt???
  • Guido

inte varit med rött men absolut geleaktigt och brungrönt. ring bvc o fråga.

• Babybom 78

Kan tyda på en infektion i kroppen eller om hon varit mycket förkyld för dom får snoret ner i magen/ sara

• Tiburon

ja hon har varit förkyld, nyser fortfarande o har hosta kvar.

• Lilla Mimsan
    Tiburon skrev 2008-12-22 10:41:04 följande:
    ja hon har varit förkyld, nyser fortfarande o har hosta kvar.
    Då är det inte alls konsigt att avföringen är sådan. Den blir ofta så av förkylningar. Att det kan vara lite rött med är att iom hon är så lite är slemhinnorna i tarmarna under utvecklin vlket gör att de kan få rött i och även från näsan nu under förkylningen!
  • Tiburon

Tusen tack för svaret då är jag lugn igen. God jul på er!

• Felicia34

Min bebis haft så, 11 veckor nu. Jag delammar och fick veta att det kan vara reaktion på Baby semp. Bytte till Nutramigen och sen dess har det återkommit en gång men inte mer. Dock kan avföringen fortfarande vara slemmig. Hon har aldrig varit förkyld. Jag blev oxå superorolig, men så länge allmäntillståndet är bra så är det ingen fara sa en barnläkare.

• loujac

Felicia34 skrev 2008-12-22 13:08:54 följande:

Min bebis haft så, 11 veckor nu. Jag delammar och fick veta att det kan vara reaktion på Baby semp. Bytte till Nutramigen och sen dess har det återkommit en gång men inte mer. Dock kan avföringen fortfarande vara slemmig. Hon har aldrig varit förkyld. Jag blev oxå superorolig, men så länge allmäntillståndet är bra så är det ingen fara sa en barnläkare.
    äter du mjölk? för det är väll mjölken i babysemp hon reagerar på? min son hade också sån avföring och bajsade väldigt ofta..jag slutade äta mjölkprotein och han blev då helt bra!
  • Hexx

Men är det rött? Som blod? isåfall måste du till läkare med barnet!!!

• loujac
    Hexx skrev 2008-12-22 23:17:33 följande:
    Men är det rött? Som blod? isåfall måste du till läkare med barnet!!!
    att barn har färskt blod(rött) i avföringen är inte farligt...
  • Hexx

Eh, va? Men det kan iaf inte vara bra att ignorera?

loujac skrev 2008-12-22 23:19:31 följande:
    Hexx skrev 2008-12-22 23:17:33 följande: att barn har färskt blod(rött) i avföringen är inte farligt...
  • loujac
    Hexx skrev 2008-12-22 23:20:22 följande:
    om det är färskt betyder det att det kommer från nedre delen av tarmen, det kan vara en irritation pga att barnet tex bajsat många gånger på kort tid, men det ska ju inte vara mycket såklart...
  • Lilla Mimsan
    Hexx skrev 2008-12-22 23:20:22 följande:
    När de är så små är det jättevanligt att det är rött blod med i avföring. Håller det i sig i flera dagar och i all avföring ska man kontakta sjukvården. Vi gjorde det runt samma ålder (har UC sjlv) och fick förklarat att detta är jättevanligt. Brukar bero på två saker:
    Kommer från tarmen, den håller på att utvecklas och är skör men helt ofarligt
    Eller från näsan, barnet är förkylt och lite blod innefrån näsan rinner ner.
Svar på tråden HJÄLP Geleaktig avföring med lite inslag av rött/brunt???