• Ladycocos

vad är ditt bästa tips på snacks att ha i väskan??

Tidigare vad jag typen "mmm, känner mig lite hungrig, vore gott med mat, ska bara göra klart detta..."

Idag är jag "OJ hungrig!! Måste äta något NU!!"

Jag har alltid lite snacks, och en flaska vatten, med mig i väskan för dessa akuta sitationer.. Men det blir ofta torkad frukt/nötter och jag skulle vilja ha något lite smalare... Något som man kan äta mera av.. Frukt håller sig så dåligt när det skakar runt i väskan...

Har du några bra tips??

• Svar på tråden vad är ditt bästa tips på snacks att ha i väskan??
  • Stor mamma

Brukar ha en banan i ett bananfodral med mig i väskan om jag åker någonstans

• Lilla Mimsan

Även hårda krameller. Iom att en räcker länge för att få ner "behovet" utan att mätta så då håller du dig bättre tills maten är framme!

• oxytocin

Rostade, saltade solroskärnor + druvsocker.

• vera82

Morotsstavar,paprikastavar,vindruvor,äppelklyftor,päronklyftor ja vilken frukst som helst funkar.

• vera82

Oj såg att du skrev att frukt håller sig dåligt men för mig har det hållt bra.Jag har klyftat och haft dom i en liten burk och dom har hållt.Man kan hälla lite citron på för att vara på den säkra sidan på t.ex äppelklyftor.

• maddan86

bixit kex! hade jag lite söta iof men goda ändå

• Cassiopeja

Sötmandel har jag alltid i väskan! Hjälper mot både blodsockerfall, illamående och halsbränna!

• iffos

Russin gillar jag och det var även bra att ha med sig till förlossningen när man behövde en energikick. (vilket var ungefär hela tiden eftersom jag inte klarade att behålla den vanliga maten)

• vera82

Fullkornsskorpor brukar jag ha ibland i väskan kom jag på.

• Vienzi

* Bars av olika slag, t ex Naturdiets med hasselnötter.
    * Bixit med blåbär

• Lejonmamman

torkad frukt/nötterär ju jättenyttigt !!!

salladsmix med pinjenötter, solroskärnor, pumpakärnor och russin kanske?

• Ladycocos

Perfekt med lite nya idéer!! Smart det med lite citron på frukten så den inte mörknar

• ALO

Brukar ha med mig en påse naturgodis, det är mättande och går inte sönder eller kladdar!

BF 27/4-09
  • Mrs Kaffelatte

Som GBP-opad så lär jag alltid ha något med mig för krissituationer.
    Wasas knäckebröd är kanon. Du vet de där färdigförpackade..
    Man får ju smaka sig fram så man hittar någon som man gillar...
    Men det ligger alltid en sån i min handväska, en i bilen och en i jackfickan..

Banan och en tetra festis typ brukar åxå vara perfekt att ha med..

Svar på tråden vad är ditt bästa tips på snacks att ha i väskan??