När känns det i brösten?
Undrar när man börjar känna något i brösten. Går in vecka 6 imorgon och än så länge känner jag ingenting. Börjar bli lite nojig eftersom jag haft 2 ma tidigare och vad jag minns så kände jag ömhet i brösten väldigt tidigt.
Undrar när man börjar känna något i brösten. Går in vecka 6 imorgon och än så länge känner jag ingenting. Börjar bli lite nojig eftersom jag haft 2 ma tidigare och vad jag minns så kände jag ömhet i brösten väldigt tidigt.
Jag känner fortfarande inget, inte har de blivit större heller... Några timmar en dag sved bröstvårtorna, det var allt...
Och jag är i v.11!
Jag har inte känt så mycket överhuvudtaget i brösten under min graviditet. Dom har blivit större och kanske varit ömma nån dag då och då men inte mer och det har i såfall varit i mitten av gravtiden, jag hade BF 28/7 så nu e jag på övertid.
har inte kännt något i brösten o e i v39+3
Tack, det känns lite mer hoppfullt. Går och känner efter alldeles för mycket... Hoppas det börjar kännas lite nästa vecka.
Jag känner heller inget och inte har de blivit större heller, är i vecka 8.
Är i v 7. Jag känner inte heller nåt direkt, lite lite ömhet på bröstvårtorna nån gång kanske. Och inte har de blivit större heller.
Är man lurad när man tror att alla som är gravida får stora och ömma bröst?
Jag har väldigt små bröst i vanliga fall (A-kupa)- finns det nåt samband?
Oxå nervös.
Jag är i vecka 25 och mina bröst har inte växt alls. Mina brösttoppar kliade ch pirrade lite i början, det är allt!
Eftersom jag känt av brösten väldigt tidigt i mina 2 tidigare graviditeter (som slutade med ma) så tycker jag bara att jag borde känna likandant nu.
Ha, ha. Rappakivi - tror nog att även dina bröst blir större när mjölken börjar rinna till. Själv har jag B/C-kupa så det stämmer inte överens på dig och mig...
Citron69: Förstår precis din oro. Hade själv ma i april och jämför allt nu med hur det var då. Samtdigit var det ju inte normalt då - eftersom det blev ma - så man vet ju inte vad man ska tro. Dessutom har jag läst att det kan skilja väldigt mycket på symptom mellan olika graviditeter hos samma person - så det verkar inte vara nån idé att jämföra.
Hade du ont i korsryggen vid dina ma?
Mina känns uppblåsta och kliar innuti men dom vet ju vad som är på g antar jag *S* Men dom kliade som 17 förra ggn oxå.
Bara vid mitt första ma. Det kom i v.16. Det var första gången jag upplevde att jag hade ont i korsryggen. Gjorde ont som bara attan och sen kom det fostervatten. Men som sagt så hade jag ont i korsryggen hela tiden även andra gången jag blev gravid. Det slutade i ma i v. 8 som jag först fick reda på v. 12. Men det ma hade ingenting med ontet i korsryggen att göra. Jag vet att jag fick jättehugg i magen just i slutet på v. 8 och det var nog då ma skedde. Jag är inte ett dugg orolig för att jag har ont i svanken nu. Jag vill ha det. För då vet jag att det växer där inne. Helt normalt enligt bm. Jag är mer orolig för att brösten inte ömmar...
Du ska inte vara orolig för att du har ont i korsryggen tänk på att det är då det växer till sig.
Tack för ditt svar Citron69 - såg det först nu. Känner mig lugnare nu.
Fick ont i tuttarna runt v 8-9 och det höll i sig i ett par veckor. Nu i v 13 känns det inget
Hej!
Fick ont i tuttarna ca en vecka efter ÄL och i v4-5 var de en storlek större än jag brukar ha så jag fick raskt inhandla två nya bh:ar. Nu är jag i v8 och de är inte så farligt ömma längre, men fortfarande stora. Som med allt annat är det individuellt hur ens kropp reagerar och vid vilken tidpunkt det sker Själv har jag väntat på att illmående ska komma (för det verkar ju vara så vanligt...?) men det har inte kommit än så jag hoppas verkligen slippa
vissa symptom kan man ju gärna vara utan eller hur
Jag fick ont i brösten som vanligt vid ÄL o sen så slutade de aldrig göra ont :D
jag är i v. 7+5 nu :)
Hej Citron69. Jag ska lugna dig lite. Har varit på ultraljud idag. Fostret levde och hjärtat slog. Och jag har inte ont i brösten. Behöver inte betyda nånting alltså. Tjoho!
Citron69, NU har det bröstonda kommit på mig. Första dagen i vecka 9.
Tyvärr är de dock inte större....