• LinaåBullen

Hur stor e bebisen i vecka 20?? :-)

Hej tjejer .. som det står ovanför undrar jag
    Kram trevlig söndag

• Svar på tråden Hur stor e bebisen i vecka 20?? :-)
  • LinaåBullen

puff puff ingen som vet?

• Natalie19

Fostret växer mycket under den här tiden och är cirka 25 cm långt och väger runt 250 g.

• solstraalen

25cm?!
    Jösses, min bebis var vid 18+0 ca 18 cm, nu är jag 20+2, växer dom verkligen sååå mycket =)

• LinaåBullen

solstraalen tydligen *s*

• Natalie19

tror att de e lite olika men de e ca mått, min var 20cm redan i v17

• LinaåBullen

Ja dom växer väl lite olika efter vecka 17-18?

• Natalie19

ja tror alla små bebisar e lite olika långa, de e dom ju när dom föds iaf.

• Temugg

Jag brukar gå in på aftonbladet och sen in på deras föräldrasida (länk i vänsterkolumnen). Där, ganska långt ner på sidan, finns en till länk med rörlig grafik "Följ ditt barn i magen". Där kan man följa vecka för vecka vad som händer samt barnets storlek och vikt.

• LinaåBullen

pajo å tack för tipset

• Fia a

Eftersom jag fick mitt barn i v 20 vet jag hur stor han var.
    Som min handflata (har stooora händer som en karl ) Och han vägde lite mer än 300g.

• LinaåBullen

e jag blid eller hittar jag det inte bara ?

• LinaåBullen

Fia a : Ah ... gick det bra att få bebisen i vecka 20?

• Temugg

Pröva att gå in på www.aftonbladet.se/ettor/webb/1494_normal.html och titta sen ganska långt ner i högerkolumnen efter en bild på ett foster och en nyfödd baby med en röd rubrik som lyder Grafik. Det är inte alltid någon rörlig grafik men ändå spännande att titta varje vecka! Just nu väger vår som en mjölkpaket ungefär!

Är också inne på en amerikansk sida där man kan följa allt vecka för vecka och även se bilder inifrån magen varje månad!

health.discovery.com/centers/baby/babyplanner/babyplanner.html

Lycka till!

• Trancygirl

Jag frågade min UL läkare hur stor bebisen var..eftersom att i alla mina böcker jag har står det olika...hon svarade mig då att man ska inte tro på allt man läser och att de brukar vara så att from v 15 till 25 så är bebisen lika lång som den är vecka...som nu..jag är i v 24 och min bebis är 24cm lång..

Svar på tråden Hur stor e bebisen i vecka 20?? :-)