• Moulin Rouge

Efterlyser BRA (!!!) skräckisar/rysare! Även diskussioner om ovan nämda filmgenre.

Jag älskar skräckisar och behöver MASSOR med tips på bra filmer.

Däremot så tycker jag INTE om splatterfilmer eller tortyrfilmer. Pallar inte titta på det bara. Vill se skrämmande filmer som får en att hålla andan i typ tio minuter UTAN PROBLEM.

Så som sagt, överös mig med tips och berätta gärna lite om vad filmen handlar om. Eller diskutera skräckisar som ni sett och tyckt om/inte tyckt om.

• Svar på tråden Efterlyser BRA (!!!) skräckisar/rysare! Även diskussioner om ovan nämda filmgenre.
  • Moulin Rouge

Vill själv gärna nämna en av de ABSOLUT BÄSTA filmerna i denna genren jag sett. Nämligen "An American Haunting". Sååå fruktansvärt bra film, enligt mig. Rekommenderas INTE att ses själv på kvällen .
    Nån annan som har nån annan synpunkt på denna filmen?

Såg "The Marsh" igår, och den var helt okej. Ingen nagelbitande, hålla-andan film precis, men helt okej. Lite sorglig oxå faktiskt, jag grät en skvätt (bara en liten ) på slutet.

• Moulin Rouge

Fru Brastad skrev 2008-12-22 14:05:41 följande:

mirrors...hua
    Har inte sett den men ska absolut se den! Nu tillhör jag kategorin som inte laddar ner själv, för jag vet helt enkelt inte hur man gör (grottmänniska???). Så jag måste vänta till alla filmer kommer ut på DVD, tyvärr.
  • suzzit

Har tipsat om denna tidigare. Eden Lake
    "Det unga paret Jenny och Steve planerar att tillbringa en romantisk weekend tillsammans vid en idyllisk sjö i skogen. Friden störs dock av ett gäng barn och ungdomar som trakasserar dem. När Steve vågar konfrontera dem trappas våldet upp och helgen förvandlas till en levande mardröm. Jenny lyckas fly in i skogen och hamnar i en djävulsk katt-och-råtta-lek med de sadistiska barnen. Tills hon bestämmer sig för att inte längre vara ett offer..."

• Airlee

Barnhemmet som många tipsar om här nu för tiden är jättebra, rekommenderas varmt. The Others är en annan av mina favoriter som jag tycker har samma känsla.

• Moulin Rouge

suzzit skrev 2008-12-22 14:16:06 följande:

Har tipsat om denna tidigare. Eden Lake"Det unga paret Jenny och Steve planerar att tillbringa en romantisk weekend tillsammans vid en idyllisk sjö i skogen. Friden störs dock av ett gäng barn och ungdomar som trakasserar dem. När Steve vågar konfrontera dem trappas våldet upp och helgen förvandlas till en levande mardröm. Jenny lyckas fly in i skogen och hamnar i en djävulsk katt-och-råtta-lek med de sadistiska barnen. Tills hon bestämmer sig för att inte längre vara ett offer..."
    Åh shit! Har aldrig hört talas om den, men den verkar vara skitbra! Precis min typ av film. Ska kolla upp den med en ggr.
  • suzzit

Isorfidien skrev 2008-12-22 14:18:22 följande:

Skulle rekommendera "the Entity" www.imdb.com/title/tt0082334/ Det ska tydligen vara en sann historia om en kvinna som förföljs och även våldtas upprepade gånger av en vålnad. Detta är en film jag helst inte ser igen.
    Åh den var det inte igår man såg. Den är bra.
  • Moulin Rouge

Airlee skrev 2008-12-22 14:18:14 följande:

Barnhemmet som många tipsar om här nu för tiden är jättebra, rekommenderas varmt. The Others är en annan av mina favoriter som jag tycker har samma känsla.
    Har inte sett "Barnhemmet" ännu, men försår att den ska vara outstanding. Ska se den, definitivt!

Håller absolut med dig om "The Others". En MKT bra film!!!
  • suzzit
    Moulin Rouge skrev 2008-12-22 14:18:15 följande:
    Åh shit! Har aldrig hört talas om den, men den verkar vara skitbra! Precis min typ av film. Ska kolla upp den med en ggr.Jag drömde mardrömmar efter filmen. Mer en verklighets rysare så att säga.
Svar på tråden Efterlyser BRA (!!!) skräckisar/rysare! Även diskussioner om ovan nämda filmgenre.