• uppdragmamma

Enkel förrätt som passar om man har oxfilé, potatis och champinjoner till huvudrätt?

Någon som har något tips?
    Jag har idé torka...

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨ ¨*:?. ♥ Mamma till Sebastian 071202 & Lillis BF 1/4 2009 ♥ .?:*¨¨*:?.&
  • Svar på tråden Enkel förrätt som passar om man har oxfilé, potatis och champinjoner till huvudrätt?
  • Sarge

Tomat & mozzarella i skivor, ringla över balsamvinäger & olivolja.
    Krydda med flingsalt, nymalen svartpeppar & så några blad färsk basilika.

• Nisseblubb

Är det inte en aning stabbigt med fet ost och olja som förrätt när man ska ha en såpass fet varmrätt?

• Senap

skaldjurssallad?
    Hummer/kräftstjärtar/räkor med en sallad på tomat, mango, avocado.
    Dressing på riven ingefära, lime, fisksås och lite olja.
    Enadst en liten munsbit - servera gärna i glas.

My sugar is raw
  • Sarge

Nisseblubb skrev 2008-12-22 15:52:39 följande:

Är det inte en aning stabbigt med fet ost och olja som förrätt när man ska ha en såpass fet varmrätt?
    Beror ju på hur mkt man gör....mozzarella tycker jag känns fräscht, inte fett, men smaken är ju olika.
    Sen behöver man ju inte dränka förrätten i olivolja
  • Catchie80

Bästa förrätten, som inte är förrätt utan appertif, är crustader, en liten klick hjortronsylt i och sen en klick castello blå ovanpå, in i ugnen tills osten smälter. Det är så fruktansvärt superdupergott så man DÖÖÖÖR!

Min son är mitt liv
  • Min familj

Skivad zucchini som man grillar i ugnen och serverar tillsammans med en tomatröra...

Stolt mamma till 2 jordbarn och 1 ängel!
  • Catchie80

Eller bara lite tacochips med olika röror? lite guacamole, cheesedip, vitlökscremefraiche?

Min son är mitt liv
  • carola1977

Räkcoctail, lite salladsblad, några tomatbitar och räkor i ett vinglas. Häll över lite Rhode islandsås. Smarrigt tycker jag .

• Catchie80

Nej jag vet! grovt bröd med lite gubbröra och salladsblad på?

Min son är mitt liv
  • Catchie80

Eller chilifrästa kräftstjörtar med vitlökscremefraiche , DET är gott!

Min son är mitt liv
Svar på tråden Enkel förrätt som passar om man har oxfilé, potatis och champinjoner till huvudrätt?