• Cissi o Nattis

Kall sås på julbordet, gräddfilsås eller något annat?

Tänkte ha en kallsås på julbordet, någon som har förslag? Fuderar på att göra en gräddfilsås med lite dill i, tror ni att det skulle passa? Kanske med lite citron i eller vitlök? Vilket passar bäst?

ღMamma till Natalie 061011ღ
  • Svar på tråden Kall sås på julbordet, gräddfilsås eller något annat?
  • Tecken

Det beror ju på vad du ska ha den till?

• Catchie80
    Cissi o Nattis skrev 2008-12-22 16:08:58 följande:
    Tänkte ha en kallsås på julbordet, någon som har förslag? Fuderar på att göra en gräddfilsås med lite dill i, tror ni att det skulle passa? Kanske med lite citron i eller vitlök? Vilket passar bäst?
    Min mamma har alltid gjort "rosa såsen". Dvs grädde med rödbetssaft i med lite salt och peppar. Superenkelt och faktiskt gott.
    Min son är mitt liv
  • Caranlachiel

Vi brukar alltid ha en romsås - gräddfil, rom och hackad till. Salta och peppra efter smak. Blir jättegott!

Vecka 28 - and counting! (BF 21 mars)
  • La Lola

Vad ska såsen passa till då?

Kött eller fisk?

*mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • Cissi o Nattis

Den ska passa till köttbullar, prinskorvar och potatis, eftersom det är många som inte äter sill som ju är lite "såsigt" så tänkte jag ha en annan sås till dom.

ღMamma till Natalie 061011ღ
  • Catchie80
    Cissi o Nattis skrev 2008-12-22 16:25:59 följande:
    Den ska passa till köttbullar, prinskorvar och potatis, eftersom det är många som inte äter sill som ju är lite "såsigt" så tänkte jag ha en annan sås till dom.
    Då föreslår jag att du tar creme fraiche och pressar ned lite vitlök och salt och peppar. SUPERGOTT!
    Min son är mitt liv
Svar på tråden Kall sås på julbordet, gräddfilsås eller något annat?