10-månaders som skakar på huvudet ??????
Hej!
Min snart 10-månaders dotter har vid 3 tillfällen (1 ggn igår och 2 ggr idag) skakat på huvudet .... ser ut som hon har CP ungefär ... varför gör hon så ????
Hej!
Min snart 10-månaders dotter har vid 3 tillfällen (1 ggn igår och 2 ggr idag) skakat på huvudet .... ser ut som hon har CP ungefär ... varför gör hon så ????
Men det är säkert något hon kommit på att man kan göra.
Brukar inte ni göra det när ni tex säger att man inte ska göra vissa saker?
Vid den åldern är det ju vanligt att dom härmar andra och tex skakar på huvudet när man säger nej eller att man inte ska kasta maten på golvet tex.
jag säger typ aldrig nej och skaka på huvudet har jag aldrig gjort ....
Min son började så ungefär i den åldern med, i början tyckte jag det såg otäckt ut men sen fattade jag att han bara busade när han gjorde så...
Nähä ok...fast det kan nog säkert vara en grej hon kommit på bara.
Finns det något annat som skulle kunna tyda på någon skada(tänker att du skriver cp)?
Min son spände hela kroppen i den åldern när han blev exalterad så det såg ut som om han fick anfall nästan. Helt normatl sa BVC då så små barn har svårt att uttrycka sig på annat sätt. Kolla med BVC om du är orolig för att stilla din egen oro, men jag tror inte det är någon fara!
Det är säkert någonting som hon kommit på att hon kan göra bara... Jag har sett flera barn i den åldern som gör så!
Ja hon är en liten tjej som uttrycker sig starkt annars också ... när hon blir arg så skakar hon i hela kroppen (hon skulle säkert kunna krossa en nappflaska med den kraften hehe)....
Men det här med att hon skakar på huvudet har hänt ngr fler tillfällen under eftermiddagen nu o det är olika tillfällen, alltså inget speciellt mönster att hon gör så bara när hon är arg, glad, ledsen eller så....
Nej inget annat tyder på skada .... tyckte bara det ser ut som att hon inte riktigt är medveten om att hon skakar på huvudet ... att hon inte gör det med mening ... det var därför jag blev orolig.
haha mitt barn är 6 mån och har lärt sig det oxå, han brukar ofta göra så när han är trött så då vet vi att han vill sova en stund. Men första ggn man såg det trodde man det var nå fel.. haha.. men tänker man efter riktigt noga så var det ju så lätt att underhålla sig själv när man var liten.. som när man snurra runt runt tills man ramla av yrsel, eller rulla ner för en kulle på sommaren.
Shitzu skrev 2008-12-22 18:48:47 följande:
Dottern hade också en period då hon gjorde så, helt random, alltså inget mönster, tror det bara är att dem kommer på nåt nytt att göra. Värre var det när hon började banka huvudet i allting, väggar, golv, gosedjur, i mig eller bara rakt ut i luften. Men det var nog också bara nån grej hon kom på att man kunde göra, tycker inte du ska oroa dig
Vad lustigt. Min pojke som är ett år nu började skaka på huvudet för en månad sedan ungefär. Inget jag oroar mig för, även om han "skakar" fort så ser det väldigt viljestyrt ut. Ofta när vi satt vid matbordet, men ibland också. Såg jätteglad ut efteråt. I samma veva började han fäkta och vifta med armarna som en väderkvarn när det var något han inte fick eller som gjorde honom arg/upprörd.
Nu skakar han sällan på huvudet på det sättet. Lite ibland bara. Antar att det är något de plötsligt bara upptäcker att de kan göra
Är väl ganska vanligt att barn sitter och skakar på huvudet
Hon har säkert bara kommit på det och tycker det är kul.
Lite plumpt av dig dock att jämföra det med CP, just huvudskakningar är väl inte ett av de vanligare symtom man får av en cp skada
Nogula skrev 2008-12-23 12:13:46 följande:
Min son började med det runt den åldern också, såg helskumt ut. Ungefär som att han skulle skaka av sig sitt huvud..