• Ilithyia

Stövelskaft som glipar? Snabba svar, please!

Hej! Har hittat ett par stövlar som jag gillar, men jag tror de är för vida i skaftet. Stövlarna slutar strax under knät, har klossklack och är i svart skinn. Jag tänkte ha dem utanpå jeans och gärna också över tights/strumpbyxor.

Problemet är att de glipar rätt mycket längst upp, även när jag har jeans i. Hur mycket är för mycket tycker ni? Ser att många har stövlar som glipar, så det kanske ska se ut så nuförtiden? Eller? Och om inte, var tusan hittar man stövlar med smalt skaft?

• Svar på tråden Stövelskaft som glipar? Snabba svar, please!
  • Hallonmopeden

En kollega till mig har ett par snygga Vagabondstövlar som nog ska glipa, de är snygga! Men jag själv föredrar tajta stövlar. Jag har så smala vader men på Scorett brukar jag hitta snygga stövlar!!

• Ilithyia

Hm. Kanske ska leta vidare på scorett, då. De här stövlarna jag har kikat på (och provatsäkert fem gånger i butiken) är i en modell som nog ska sitta tight, och jag får in fem fingrar mellan ben och skaft. Ilandsproblem, men det är väl vad den här forumkategorin är till för!

• Judy

Alla mina stövlar skulle jag nästan kunna få in ett till ben i, de är väldigt vida, jag har väldigt smala vader. Tidigare köpte jag aldrig stövlar för jag tyckte det såg fult ut när det glipade så mycket, men jag har kommit över det och tycker att det ser ok ut ändå.

Man kan använda knästrumpor för att dryga ut det lite. Jag tycker inte det verkar som att de är alldeles för vida, om det skiljer 5 fingrar, för det blir ju utspritt runt hela vaden sen.

Svar på tråden Stövelskaft som glipar? Snabba svar, please!