Navelsträngen runt halsen?
Hur vanligt är det när bebisen lever om i magen å att h*n fastnar i navelsträngel på en livshotande nivå?
Hur vanligt är det när bebisen lever om i magen å att h*n fastnar i navelsträngel på en livshotande nivå?
Har inga % men har läst om en enda person de hänt....Så alltså sannolikheten är näst intill obefintlig...
När jag fick mitt tredje barn för 9 veckor sen så han både en äkta knut samt naveltsträngen runt halsen flera varv. Jag är glad att jag blev snittad, annars vet man ju inte hur det hade slutat! Han har tydligen varit väldigt livlig i magen sa bm, det är ofta det som en äkta knut beror på..
vet en person vars bebis dog i magen pga detta. Men det är nog väldigt ovanligt..
puff
Min dotter som nu är 4 år hade navelstängen två varv runt halsen när hon föddes. Och BM insåg det i god tid så jag fick INTE krysta om jag fick en värk så länge hon pillade bort navelsträngen runt halsen, sen när BM hade gjort det, så fick jag klartecken att krysta sista gången och så var dotten född.
Och lika Lilla My aktig är dottern i dag med sitt rödaktiga hår och allt.
min tjej hade navelsträngen 3 varv hårt kring halsen.. hon blev tagen med sugKlocka...
Tur i oturen va at hon hade ovanligt lång navelsträng...!!!
tessa84 skrev 2008-12-22 19:34:32 följande:
Akinna78 skrev 2008-12-22 19:25:57 följande:
BM såg det när huvudet kom ut. . . Så då ropa hon genast till att vad jag än gör så får jag absolut inte krysta, så då var det bara att hålla emot. . .