Vad "limmar" ni fast godiset med på pepparkakashuset?
Behöver lite hjälp
Hur gör ni?
Behöver lite hjälp
Hur gör ni?
Med kristyr.
Kristyr
3dl florsocker
1 äggvita
1/2 tsk ättika
Vispas först försiktigt med elvisp och sedan snabbt till bra konsistens. Superbra kristyr!
Smält socker denna gång, annars limpistol.
smält socker
Jag kör den lata varianten. Använder nämligen en lim pistol...
Med kristyr, så man kan äta upp pepparkakshuset sen :)
med limpistol för vem äter det sen ändå. Det har ju stått o samlat damm o bakterier. Ush
Kristyr som jag köpt på tub.
samma som jag sätter ihop huset med: kristyr. bränt/smält socker tycker jag smakar så fruktansvärt vidrigt.
vad är det jag läser?!? LIMPISTOL??? vad e d för dumheter?!? äter folk inte upp sina pepparkakshus när julen e över?? vad ledsen jag blir.
kristyr så att man kan äta upp det givetvis
Smält choklad tidigare, för det är godare. Kristyr i år för enkelhets skull, och det kommer jag fortsätta med för det satt som en smäck med en gång. Givetvis äter man upp pepparkakshuset sedan.
Limmar ihop huset med smält socker och fäster godiset med kristyr så att man kan äta upp allt sen.
med kristyr för godiset.Å själva huset med smält socker
Limpistol. Det är så smidigt, för man vill ju inte äta upp den damm- och bakteriebomben ändå efter jul.
Beror ju helt & hållet på hur länge man klarar av att låta det stå. Här börjar barnen nalla på sina på juldagen.
Vill man bara ha en prydnad kan man ju köpa ett i porslin...
Smält socker såklart! Så grymt fult och sätta ihop med kristyr. Tycker jag! Smält socker blir ju inte och synas alls! Om man gör det rätt såklart...
Är det någon som har blivit sjuk av att äta pepparkakshuset?
Jag kan inte bita i det men barnen kanske vill.
Njae, kanske inte - men det finns ju pepparkaksljus!
Fast var och en blir ju salig på sitt eget sätt, sägs det.