• Martinii85

Vad menas med "tjejmagen"

Som rubriken lyder. Många skriver att de har ont i tjejmagen, vad menas?

• Svar på tråden Vad menas med "tjejmagen"
  • missteddy

det är nedre delen av magen under navel där gäggstockarna sitter

• Hannah76

Har aldrig hört det utan för fl, men jag antar att det är livmodern som anses.

• missteddy

gäggstockarna= äggstockarna

• Repris

Jag tror att det är den delen av magen där alla "tjejgrejer" sitter, typ livmodern, äggstockarna o.s.v. Om man har mensvärk kan man säga att man har ont i tjejmagen. Otroligt larvigt uttryck, om du frågar mig!

• Michisen

Jag vet inte varför människor på FamiljeLiv är rädda för att skriva livmoder, men det brukar väl vara det som avses.

Jag fattade inte heller något av det när jag var ny på FL. Sedan lärde jag mig att tjejmage betyder livmoder, mysrester sperma... Ja. Man lär sig mycket spännande här.

• Lurvenpajsaren

Aha! Jag trodde mysrester var resterna av sperman som runnit ut efter samlag!

Michisen skrev 2008-12-22 18:26:52 följande:
    Jag vet inte varför människor på FamiljeLiv är rädda för att skriva livmoder, men det brukar väl vara det som avses.Jag fattade inte heller något av det när jag var ny på FL. Sedan lärde jag mig att tjejmage betyder livmoder, mysrester sperma... Ja. Man lär sig mycket spännande här.
  • Michisen
    Lurvenpajsaren skrev 2008-12-22 18:27:53 följande:
    Aha! Jag trodde mysrester var resterna av sperman som runnit ut efter samlag!
    Ja just det, förlåt. Det är den helt korrekta beskrivningen.

Killen vitkissar i tjejmagen så att hans små simmare hittar ägget och så blir det barn, därefter rinner överflödiga mysrester ut.

Gah.
  • Martinii85

Tack så mycket för svaren. Jag tycker också det är ett fånigt ord, man är väl ingen ko med typ 4 magar heller...

Svar på tråden Vad menas med "tjejmagen"