skolsköterska vilken utbildning?
Funderar på att läsa till skolsköterska men finns det nå annat sätt än distriksköterska? Å behöver man c uppsats för att komma in på utbildning?
Funderar på att läsa till skolsköterska men finns det nå annat sätt än distriksköterska? Å behöver man c uppsats för att komma in på utbildning?
Jag vet en tjej som är barnmorska och som jobbar som skolsköterska. Det finns två vägar att bli dsk tror jag; 1) 120 p ssk från 1993 års sskutb eller 2) 80 p ssk utb (den gamla) med 10 års yrkeserfarenhet som ssk.
ok jag har 120 p men jag tror att dom flesta vidarutbi´ldningar kräver c uppsats barnmorskeutbildningen på dom flesta ställena gör det iallafall dock ej i falun
Tror nog du behöver c uppsatsen till de flesta vidareutb. Du kan nog jobba som skolssk med barnssk utb. också.
det är ju just det jag har sökt distansutbildning barnmorskeutbildning två gånger och snubblat på mållinjen båda gångerna, så jag undrar om der finns andra vägar
Googlade lite, på högskolan i Skövde kan du läsa till skolsköterska: www.his.se/templates/Centralnyhet.aspx