• Lajsa82

Kan man blanda ut Kåvepenin?

Vi fick kåvepening igår kväll till sonen, men han ratar det totalt, han är snart 3 år och har inte riktigt förståelsen att han måste ta det för att bli av med öronvärken....

Får man blanda ut det i sylt? eller kan man hälla outspädd fast och rör runt....Kan man blanda det i yoghurt eller mjölk? Får man blanda ut det alls??

Tack på förhand

ღLisa och Williamღ
  • Svar på tråden Kan man blanda ut Kåvepenin?
  • Crazy Baby

Har en kompis och hennes döttrar har ätit Kåvepennin många gånger och de enda sättet för henne att få döttrarna att få i sig det är genom att blanda ut det med vad som helst bara det inte smakar Kåvepennin!

• memlan

Tror att smaken på flytande k...är omöjlig att få bort. Men tabletterna är pyttesmå och går att krossa i sylt eller dyligt.

• Mystic

Jag frågade på apoteket om man kunde blanda ut de , skulle ha i de i vår då 16mån dotter!Inte lätt kan jag säga! Hon på apoteket svarade att vi brukar itne rekommendera de för att då kanske de associerar den maten/drycken med äckligt sen och vägrar äta de.
    Jag kämpade utan i 2 dagar sen blandade jag de i vällingen, dottern drack den som vanligt, och dricker fortfarande välling utan problem så om jag var du skulle jag blanda ut de i nåt gott som han alltid äter och nåt som döljer smaken lite.

• Lajsa82

tack för era svar....fotsätter att blanda med sylt och skall testa saft i morgon....skall komma ihåg att det finns i tblettform nästa gång tusen tack...

ღLisa och Williamღ
  • izasdream

ett tips är att be om att få droppar. har en tvååring som haft otaliga öronhinneinf med x antal kåvepeninkurer, det är ett h-vete att få i 5 ml*3 i flera dagar. men får nu alltid droppar. då är det 1-2 ml (beroende på vikt) *3. Sonen dricker välling och den fick ingen bismak av dropparna. och kan man inte blanda ut går det iaf snabbare att ge 1-2 ml kontra 5 (som mängderna var för oss) men vi fick själva be om dropparna.

• memlan

Lajsa82 skrev 2008-12-22 22:07:13 följande:

tack för era svar....fotsätter att blanda med sylt och skall testa saft i morgon....skall komma ihåg att det finns i tblettform nästa gång tusen tack...
    Mmm, man kan få tjata lite för att slippa den flytande (för den är ju sååå mkt bättre/lättare för barn) men för oss var det lätt värt det.
  • Pormoicheia

Det går inte att muta med något riktigt gott efteråt heller då?

It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • bäbis

Ring doktorn annars och be att få annan,tror att det heter spektramox i stället

• J Anttila

Fick veta att äppelmos är stark i smaken och det fungerar verkligen att blanda ut i det.

• in2love

En bra sak vi blandade vår pencillin i var yougort!! men inte vilken som helst utan en väldigt söt till barn från willys tror jag de finns på.. tror de var i små 6 el 9 pack med olika färger på..Dessa rekommenderar jag verkligen!

Det var det enda som funkade och vi provade att blanda i lite allt möjligt!! jättesvårt att få i dom små pencillin annars.. det är ju jätteäckligt!

Svar på tråden Kan man blanda ut Kåvepenin?