• ShoSho84

Vänta barn igen

Hej, jag är på min andra graviditet efter att ha förlorat första barnet i vecka 30. Så jag undrar om ni har några bra upplevleser av er själv eller folk omkring som kanske förlorat barn men sedan fött nytt/nya barn och det gått bra osv. Man är ju rädd att samma sak ska hända igen... skit nojig.

• Svar på tråden Vänta barn igen
  • Anonym (v20)

Håller mig anonym då alla inte vet omatt jag är gravid.
    Förlorade mitt barn i vecka 20 och sen missfall i v 6.
    Har nu gått 8 år sedan dess. Har ny man.

Känner mig rädd och osäker på hur det hela skall gå. Vågar inte rikigt slappna av. Blev inte bättre av att jag blödde för snart 2 veckor sedan. Allt så bra ut.

Jag känner en tjej som förlorade sitt barn v 20-25 någonting.
    Nästa graviditet var tuff, men det gick. Vet att hon har fått ett barn till efter det.
    Så det kan sluta lyckligt.

Vi får hoppas på det bästa.

• pigglet

Beklagar att du inte fick behålla ditt förstfödda barn hos dig! Och grattis till den nya graviditeten, förstår att du är nojjig - vem skulle inte vara det när man vet hur oerhört smärtsamt det är att förlora sitt barn?

Jag förlorade min pojke för 3 år sedan, ett år senare fick vi lillebror :) Så visst kan det gå bra! För mig var den graviditeten svår psykiskt, en riktig berg- och dalbana, men oj så härligt när han äntligen kom!!!

Håller tummarna för er! Lycka till!

• ShoSho84
    Svar på #1
    Hittade dem nån anledning till att barnet dog i vecka 20? Läkare brukar ge trombyl till dem som brukar få missfall eller som din situation tror jag. Jag förstår också att du e nojjig, det e helt sjukt, jag trodde aldrig att vara gravid skulle va så komplicerat.
  • ShoSho84
    Svar på #2
    Tack, får jag fråga hur din pojke dog, det kanske e lite privat.. Men annars beklagar. Jag vet vad du menar med psykiskt eftersom jag mår dåligt psykiskt, fast ingen vet såklart.. men jag hoppas att det går bra i slutändan va skönt att veta att det gick bra för dig. Grattis.
  • Froggis76

Hej! Börjar med att beklaga att din ängel inte fick stanna hos dig!
    Själv förlorade jag min förstfödda son för 7 år sedan (hans födelsedag/dödsdag idag), och har efter det fått två bröder till honom!
    Graviditeterna var en berg- och dalbana psykiskt, då jag inte vågade känna glädje och hopp om att jag skulle få hålla i ett levande barn.
    När jag väntade Max gick jag på ständiga kontroller, och blev igångsatt 6 veckor för tidigt pga dåligt flöde i navelsträngen. Med Mio 2 veckor tidigare.
    Åt Trombyl under båda graviditeterna.
    Så svaret på din fråga: Det KAN gå bra!
    Du får gärna inboxa mig om du vill!

Kram från Ängeln Robins mamma

• Anonym (v20)

Nej, man vet inte varför min pojke dog.Vattnet börjadeläcka i v 18 och detta upptäcktes på ultraljudet. I v 20 gick det inte längre och då sattes det hela igång. Pojken hade dött i magen.

Svar på tråden Vänta barn igen