• Nunnigumsi

Modifast ellre annat bantningspulver!

Hej!

Den 8/1 ska jag börja kampen mot min övervikt..är det nån som vill haka på?

Jag kommer att köra Modifast under 16 veckor till att börja med..och japp, jag har kollat upp om det är OK..har pratat med en dietist inom landstinget!

Kommer eventuellt att käka frukost och sen 3 påsar om dagen eller ingen frukost och då isf 4 påsat om dagen!

Men först låter jag jullovet passera..drar igång när skolorna börjar den 8/1!

Känner mig mycket laddad..och hoppas att det ska kännas ok att kliva ut på stranden i sommar!

Vi kan väl göra en lista på våra framsteg..

Haka på..tillsammans kan vi peppa varann och njuta tillsammans av våra framsteg!

Heja heja!

• Svar på tråden Modifast ellre annat bantningspulver!
  • Polargirl

Banta med bara pulverdiet i hela 16 veckor låter lite väl drastiskt... även om du äter ordentlig frukost.

I tried sniffing Coke once but the ice cubes got stuck in my nose.
  • Nunnigumsi

Ja, det tyckter jag med..men enligt dietisten så får man tydligen i sig allt..har gjort ett 5-veckors pass..kände mig otroligt pigg då!

• Polargirl

Om du kollat av med en dietist så är det säkert okej...

GOD JUL!

I tried sniffing Coke once but the ice cubes got stuck in my nose.
  • Nunnigumsi

Tror jag ska smygstarta lite from i morgon..känner mig otroligt svulstig efter allt gotti!

• mliii

hur gjorde du för att komma i kontakt med dietisten? måste man ha remiss från vårdcdentral ?

• Lotten 66

Vad är skillnaden på Modifast och tex Nutrilett eller andra pulver? Finns den i olika smaker?

• Nunnigumsi

mliii..jag ringde växeln på sjukhuset, och bad att få tala med en dietist..hon ringde upp mig.

Lotten 66..framförallt smaken..då de andra har sojamjölk som bas, har Modifast mjölk som bas..det är riktigt gott..skulle lätt kunna dricka massor av Modifast om dagen, medan jag inte får i mig t ex Nutrilett och Allevo..(spyr nästan..Modifast innehåller ca 200 kcal/påse..vilket är lite mer än de nadra tror jag..man får väl i sig ca 800 kcal/dag av Modifast, medans andra pulverdieter ger ca 500 kcal/dag! Japp..den finns i olika smaker..jag drickar bara choklad och vanilj.. www.modifast.se

Hörde av Modifast att i Skåne har de tydligen grupper inom sjukvården som äter Modifast i 16 veckor..om det är sant eller inte vet jag inte..jag har iaf som mest kört i 5 veckor..och jag var otroligt pigg och hade en enorm energi..inte det minsta yr, bra humör också..

Min 8-åring och jag ska köra godisfritt fram till skolavslutningen har vi bestämt också..börjar alltså den 1/1 på allvar..

• Lotten 66

Tack nunnigumsi.
    Kan man bara köpa Modifast på nätet eller vart annars? Hittade faktiskt just nu tre påsar i mitt skåp som jag beställt en gång. Var ett provpaket med en vanilj, en choklad och en potatis.
    Ska det blandas med mjölk och kan man dricka den både varm o kall?

• Nunnigumsi

Lotten 66..de kan köpas på nätet..www.modifast.se eller på apoteket..fast där är de dyrare, man kan visserligen köpa 3 påsar för 352:-..men på nätet kostar de 99:-/st

De blandas med vatten..man kan dricka dem varma eller kalla!

• Nunnigumsi

Ååå vad bra..då kan du ju smaka..jag föredrar som sagt kalla choklad och vanilj..har testat hallon och kaffe, men dom gillade jag inte, inte heller dessa varma soppor!

• Nunnigumsi

I morgon..då kör jag i gång på riktigt!

• Lotten 66

Nu har jag testat modifast vanilj och gissa om jag tyckte att den var god. Smakade ju som vaniljsås. Den blir inga problem att få i sig.

• Nunnigumsi

Mmm..chokladen är minst lika god!

• LV2

Jag äter också modifast nu ringer man bara en dietist om man behöver äta det en längre period en 3 veckor som det står på kartongen? jag har ätit modifast ett tag men då har jag ätit vanlig mat också. Men nu vill jag bara äta modifastpåsar och det vill jag gjöra tills jag går ner jag har en del att gå ner.

Svar på tråden Modifast ellre annat bantningspulver!